Miután a múlt héten megkapta a Szövetségi Légügyi Hivataltól (FAA) a légijármű üzembentartói engedélyét, a Breeze Airways jövő héten el is indítja első járatát. Az USA-beli startup cég olyan városokat köt össze, amelyek között a nagy légitársaságok nem repülnek.
A vállalat honlapján elérhető útvonalhálózat szerint a Breeze Airways 39 közvetlen útvonalat biztosít majd 16 város között, főként a dél- és közép-nyugati, valamint a dél-keleti és keleti országrészben.
Az első járatok Charlestonból, Tampából és Hartfordból szállnak fel május 27-én, David Neeleman alapító (többek közt a Jetblue és a brazil Azul létrehozója) szerint ezekre a bázisokra olyan városokból repülnek majd, amelyeket a nagy légitársaságok közvetlen járattal nem szolgálnak ki. A további útvonalakat hetente fokozatosan nyitja meg a légitársaság július 22-ig.
A Reuters jelentése szerint a Breeze a hatóságokkal azt közölte, hogy a regionális repülőgépek használatával sok olyan új összeköttetést tudnak biztosítani, amelyet a nagyobb repülőgépekkel nem lehetne gazdaságosan üzemeltetni.
A Breeze központja Salt Lake City-ben van, de ott egyelőre nem létesítettek bázist, Tampa és Charleston mellett New Orleans, valamint Norfolk is központ lesz, továbbá Louisville (Kentucky) Tulsa (Oklahoma) és Akron kerül fel a hálózati térképre.
A diszkont légitársaságokhoz hasonlóan a Breeze Airways is a la carte árazást alkalmaz, több különböző szolgáltatási színvonalú tarifát kínálva.
A légitársaság összesen 40 darab E190-est és E195-öst lízingjéről állapodott meg, ezekből egyelőre hat került a flottába. A nyár végére 13 Embraer repül majd a Breeze útvonalhálózatán, ebből tíz E190-es és három E195-ös lesz. A repülőgépek egyosztályos fedélzeti berendezéssel állnak szolgálatba, előbbi 108, utóbbi 118 férőhellyel.
A Breeze egyelőre a legnagyobb Airbus A220-vásárló, a társaság hivatalosan 60 darabot rendelt az európai gyártó regionális típusából, az első példányok októberben érkeznek a flottába. Korábbi értesülések szerint már megállapodás született újabb 20 példányról.
David Neeleman új vállalkozását a hónap elején többször érte támadás az Egyesült Államokban, mert egyetemi hallgatókat akart részmunkaidős légiutas-kísérőként alkalmazni, a munkáért cserébe szállást és ingyenes étkezést biztosított volna nekik, fizetésről nem volt szó. Később erről a tervéről letett.