Szélestörzsű 767-es típusa termelési rátájának növelésére készül a Boeing. Az amerikai repülőgépgyár tartós keresletet tapasztal, ez hívja életre a még több gép előállítását célzó ütemtervet. Jelenleg másfél 767-es készül egy hónapban, 2017-re ez két és fél gépre emelkedhet.

Boeing 767-300F gyári fotón. (Forrás: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Boeing 767-300F gyári fotón. (Forrás: Boeing Company)

Az utódnak szánt Boeing 787 Dreamliner négy évvel ezelőtti bevezetésével egyértelmű volt, hogy utasszállító kivitelben az újabb, kompozit építésű gép veszi át a stafétabotot a közepes szélestörzsűek kategóriájában.

A mára már 30 évesnél is idősebb 767-es konstrukció programja pedig háttérbe szorul, de annyira azért nem, hogy teljesen le is álljon, mivel a 767-es éppen ebben a méretosztályban kínál teherszállító variánst, és a 787-esnek nincs is tervben efféle változata, továbbá, ami legalább ekkora éltető eleme a gyártósoroknak az a katonai célú tankerváltozat. A 767-es ezekkel kétféle törzshossz kivitelben is gyártásban maradt, mert a KC tanker a 767-200ER, míg a kereskedelmi célú teherszállító a 767-300ER alapjaira épül.

A Boeing jelenleg havi másfél 767-est bocsát ki a végszerelő sorairól, amelyeket egy korábbi bejelentés alapján 2016-ban kereken két gépre állítanak, és a legfrissebb tervek 2017 végére havonta 2,5 767-est irányoznak elő, ami már évente 30 kigördülő gépet jelentene.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A jelenlegi megrendelésekkel egészen a 2020-as évek közepéig van feladata a 767-es programnak, amelynek várhatóan még egy csekélyebb mértékű munkaerő felvételre is szüksége lesz, mondta el Brad Zaback, a Boeing 767-esért felelős alelnöke, aki bízik benne, hogy a jövendő piaci igények még inkább megerősítik a típust.

Everettben végszerelő soron a századik Boeing 767-300F. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Everettben végszerelő soron a századik Boeing 767-300F.
(Fotó: Boeing Company)

Boeing cargogépek közül újonnan a 767-esre van a legnagyobb igény

A Boeing ugyan a legutóbbi FedEx szerződéssel, a júliusban megkötött 50+50 gépes rendeléssel indokolta az előrevetített termelési ráta emelést, ami valóban fontos biztosítéka a program növekedésének, de nem szabad megfeledkezni az amerikai légierő, az USAF igen jelentős tankerigényéről sem, amely 179 darabos lökést adhat a programnak.

A 767-es gyártási hátraléka augusztus havi zárást nézve 79 darab 767-300F és 4 darab 767-2C gépet mutat. Figyelemre méltó, hogy ez mindkét másik szélestörzsű F-kategóriás, azaz Freighter Boeingen túl tesz: 777F-ből 48, 747-8F-ből pedig mindössze 13 darab vár gyártásra.

A Boeing 767-300F idén lesz 20 éves. Elsőként a United Parcel Service (UPS) állította forgalomba 1995 októberében. A századik 767-300F átadására májusban került sor a FedEx számára. Az aktuális listaárak szerint egy 767-300F 199,3 millió dollárba kerül, 2,2 millió dollárral többe, mint az utasszállító 767-300ER változat, amely még mindig szerepel a katalógusokban.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!