Leszakadt a Cargolux egyik Boeing 747-400F gépének jobb oldali törzsfutómű-zsámolya a rajta lévő négy kerékkel a luxembourgi repülőtéren végrehajtott kényszerleszállást követően vasárnap este, a balesetben nem sérült meg senki. Az Aeroplex szerint jó eséllyel kijavítható, és repülhet még az érintett példány.

A Cargolux LX-OCV lajstromjelű, csaknem 24 éves Boeing 747-400F repülőgépe az áruszállító légitársaság CV 6857-es számú járatát teljesítette volna vasárnap este Luxembourgból a chicagói O’Hare repülőtérre.

Forrás: fr24.com

A pilóták a felszállást követően azt jelentették, hogy a nem tudják behúzni a futóművet, ezért FL100 repülési magasságon (kb. 3000 méter) megszakították az emelkedést, majd a felesleges üzemanyag kiengedését követően visszatértek a luxembourgi repülőtérre – erősítette meg rövid közleményében a légitársaság.

A személyzet mintegy 50 perccel a felszállást követően, este 7 óra körül leszállt a repülőtér 06-os futópályáján.

A földet érést követően azonban a jobb oldali törzsfutómű-zsámoly a rajta lévő négy kerékkel levált a repülőgépről.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A leszakadó kerekek a helyszíni felvételek szerint károkat okoztak a repülőgép törzsének alsó részén, majd többször felpattanva a futópálya melletti füves területen álltak meg.

A Boeing 747-es ezt követően biztonságosan le tudott fékezni és megállt a futópályán, de annak elhagyására már nem volt képes, később kellett levontatni. A baleset következtében sem a repülőgép fedélzetén, sem a földön nem sérült meg senki, az esemény körülményeit a hatóságok vizsgálják.

Repülhet-e még ez a Jumbó?

 

Az Aeroplex repülőgép-karbantartó vállalat az AIRportal.hu kérdésére az nyilatkozta, hogy vélhetően már a felszállás során probléma lehetett az érintett törzsfutóművel, mert ilyenkor a szenzorok érzékelik, ha a futómű nem áll a megfelelő pozícióban, ezért nem is engedik behúzni, nehogy károkat okozzon.

 

A helyszíni felvételeken nem látható akkora mértékű sérülés, hogy selejtezni kelljen a gépet, de ilyen esetben egy komolyabb vizsgálat fogja megállapítani, hogy pontosan milyen elemekben és milyen mértékű kár keletkezett, és hogyan állítható helyre a gép.

 

A futómű cserélhető, a sárkányszerkezet sérülései megfelelő technológiával kijavíthatók az Aeroplex szakértői szerint, de általánosságban elmondható, hogy ilyen esetekben a biztosító és a tulajdonos dönt a gép sorsáról.

Az elmúlt rövid időszakban ez már a második balesete a légitársaságnak a saját bázisrepülőterén, áprilisban egy másik 747-esének bal oldali hajtóművei súrolták a futópályát, miután a földet érés során – vélhetően a nagy szél miatt – balra billent, mielőtt átstartolt volna.