Két Airbus A350F áruszállító repülőgép megrendelésére szerződött az azerbajdzsáni Silk Way West Airlines az európai gyártóval.

A bakui központú, jelenleg hét Boeing 747-400F és öt 747-8F áruszállítót üzemeltető cég lesz az Airbus új generációs szélestörzsű cargo típusának első üzemeltetője a Kaszpi-tenger térségében. A légitársaság és a gyártó közleménye nem tér ki arra, hogy a két példány mikor áll forgalomba.

Az A350F típusváltozatot a nagyobb maximális felszállótömegű és hosszabb törzsű A350-1000-es alapjain hozza létre az Airbus. Azonban törzse mintegy 3 méterrel rövidebb, 70,8 méter lesz: öt törzskeretet távolítanak el a szárny előtti részből, ennek köszönhetően súlypontja is optimális lesz az áruszállításhoz.

A cargo-változat így is csaknem hét méterrel hosszabb lesz a jelenlegi riválisánál, a Boeing 777F-nél, ennek köszönhetően 11 százalékkal nagyobb, 695 köbméter lesz a raktér befogadóképessége, így öt palettával több áru rakodható a fedélzetére.

Az A350F fő fedélzetének befogadóképessége a térfogat tekintetében megegyezik a 747-8F-ével.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Airbus

Az A350F 109 tonna árut vehet a fedélzetére, e tekintetben 4,5 százalékkal nagyobb tömeget szállíthat, mint a 777F. Maximális hatótávolsága 4700 tengeri mérföld, azaz 8700 kilométer lesz.

A teherbírás érdekében az Airbus megerősíti a fedélzet alumínium padlógerendáit, és a kisebb szerkezeti tömegnek köszönhető, hogy az utasszállító A350-1000-es maximális 63 tonnás hasznos terhelhetőségét jelentősen, 46 tonnával sikerült megnövelni. Az A350F üres tömege ugyanis 30 tonnával könnyebb az utasszállító A350-1000-esénél, a rövidebb törzs, valamint a kabinberendezés, a mellékhelyiségek, konyhák és vészkijáratok hiánya miatt.

Az A350F üresen 20 tonnával lesz könnyebb a 777F-nél. A típus 319 tonnás maximális felszállótömege megegyezik az A350-1000-es változatáéval, maximális leszállótömege 250 tonna.

Amint arról korábban beszámoltunk, az Airbus 2021 novemberében jelentette be az A350F programját és a dubaji légi szalonon indította el a típus értékesítését, az átadások 2025-ben kezdődnek.

A típusra eddig 31 megrendelést és kötelezettségvállalását szerzett az Airbus 6 ügyféltől.