A piaci körülmények miatt a tervezettnél közel két évvel később, 2023-ban áll csak kereskedelmi forgalomba az Embraer E175 új generációs változata.
A brazil gyártó az első féléves eredménykimutatásában közölte, hogy a koronavírus-járvány okán kialakult keresletcsökkenés miatt a tervezettnél jóval később adja csak át első E175-E2 repülőgépét.
A típuscsalád új generációs változatának e tagja tavaly decemberben teljesítette első repülését, akkor a gyártó azzal számolt, hogy a három prototípussal a berepülési és tanúsítási program 2 évet vesz igénybe. Bár a gyártó folytatja a tesztelést, az ütemtervet az új céldátumhoz igazította, a 2023-as forgalomba állításig a most forgalomban lévő E175-ös a kínálatban marad.
Az első félévben a gyártó teljesítményét több szempontból is befolyásolta a Boeinggel tervezett házasság meghiúsulása.
Egyrészt a kereskedelmi gépekkel foglalkozó üzletág leválasztása miatt felfüggesztették az átadásokat, ezért a január-júniusi időszakban 9 kereskedelmi és 22 magángépet tudtak csak átadni, szemben a tavalyi 36, illetve 37 példánnyal.
Másrészt anyagilag is negatív hatása volt az amerikaikkal való egyesülés elmaradásának. Az előkészítés miatt februárban rögzítették a kereskedelmi típusokkal foglalkozó üzletág amortizációját és értékcsökkenését. Mivel az egyezségből semmi nem lett, utólag kellett a könyvekben a február óta keletkezett amortizációt elszámolni, ez 100 millió USA-dollár rendkívüli tételt jelentett.
Az Embraer az első félévet a tavalyitól jóval elmaradó gépátadások miatt fele akkora, 1,1 milliárd dollár bevétellel zárta, a rendkívüli tételek nélkül számolt üzemi eredmény 131 millió dolláros veszteségen állt, az adózott eredmény 302 millió dollár mínuszt mutatott az egy évvel korábbi 75 milliós veszteségez képest.