Két hetet adtak a Jet Airways hitelezői arra, hogy a cégért jelentkezők újraélesszék a társaságot, különben elindítják a csődeljárást.

A LiveMint beszámolója szerint bár az Etihad Airways hajlandó lenne befektetni, hogy fenntartsa 24 százalékos részesedését, az indiai állami befektetési alap csak akkor hajlandó az együttműködésre, ha egy harmadik fél, egy helyi partner is beszáll.

Névtelenséget kérő, az ügyet jól ismerő forrásaik szerint a Hinduja Group ugyan jelezte, hogy érdekelné az üzlet, de hivatalos ajánlat még nem érkezett az indiai állami bank által vezetett, a Jet Airwayst jelenleg igazgató konzorciumhoz. Indiai sajtóhírek szerint a csoport már megkezdte a tárgyalásokat az Etihaddal egy közös ajánlat beadása érdekében.

Ha ez nem sikerül, akkor a hitelező pénzintézetek megkezdik az április 17-én leállított társaság csődeljárását és felszámolását. Ebben az esetben azonban a bankok befektetett pénzügyi eszközeinek csupán töredékét kapják vissza, mivel a Jet Airwaysnek alig maradt értékesíthető vagyontárgya.

A Jet Airways VT-JBW lajstromú Boeing 737-800-asa. (Fotó: Jet Airways)

Bár korábban szó volt arról, hogy a bankok a hiteleiket tulajdonrésszé konvertálják, ez máig nem történt meg, így továbbra is az alapító, Naresh Goyal a cég 51 százalékos birtokosa. Ha megtörténik a konverzió, akkor Goyal részesedése 25, az Etihadé 12 százalékra esik.

Hirdetés

Az indiai törvények szerint az országban bejegyzett légitársaságnak mindenképpen indiai többségi tulajdonban kell maradnia, a bankok azonban ezt a szerepet nem akarják vállalni, 30-35 százaléknyi részesedést szeretnének megtartani.

Eközben a hatóságok az NDTV beszámolója szerint Naresh Goyalt és feleségét egy Indiából külföldre tartó repülőgépről távolították el, megtiltották nekik, hogy elhagyják az országot, mivel a Jet Airways ellen eljárásokat indítottak, amelyeknek azt kell tisztáznia, hogy történtek-e csalások, szabálytalanságot a Jet könyveinek vezetése során.

Hirdetés