Kapacitásai újraépítéséhez és az érkező új Boeing 737-8200 típusú repülőgépeihez a következő három évben kétezer új pilótát vesz fel a Ryanair-csoport.
A Ryanair június közepén vette át az első, 197 utas szállítására képes, megnövelt befogadóképességű Boeing 737 MAX 8 repülőgépét, amelyet a nem túl jól csengő MAX-név elhagyásával csak Boeing 737-8200-asnak hívnak.
A cég előszeretettel használja rá a „Gamechanger” (magyar fordításban kevésbé frappánsan hangzó, gyökeres változást hozó) jelzőt, utalva az alacsony üzemelési költségekre, üzemanyag-fogyasztásra és emisszióra, valamint a jelenleg használt Boeing 737-800-asoknál nagyobb profittermelő képességre.
Az új generációs típusból az eddigi megrendelések szerint összesen 210 darab érkezik a csoporthoz, amelyek az ír Ryanair (DAC), a máltai Malta Air és a lengyel Buzz leányvállatok flottáit erősítik majd. A cégcsoport célja, hogy a 2026-os pénzügyi évben utasainak száma elérje a kétszáz milliót.
Ehhez természetesen megfelelő mennyiségű személyzet is szükséges, ezzel indokolja a cég közleménye, hogy a következő három évben 2000 új pilóta felvételét tervezi a csoport.
A létrejövő kapitányi pozíciók nagy részét a meglévő személyzettel töltik be, a mostani első tisztek előreléptetésével, de így számos poszt üresedik meg. Erre keresnek a piacról új dolgozókat, valamint biztosítanak lehetőséget pályakezdőknek, akik a légitársaság kadétprogramjában szerezhetik meg a szükséges jogosításokat és gyakorlatot.
A Ryanair a dublini Airline Flight Academy-vel szerződött a 737-es típusképzésekre.
A 737-8200-as (eredeti nevén 737 MAX 200) verzió ugyanolyan méretű, mint az alapjául szolgáló MAX 8, de a nyolccal több (189 helyett 197) utasférőhely miatt a -900ER-ről, a MAX 9-ről és a leendő MAX 10-ről ismerős plusz vészkijárat-párt épít be a gyártó a szárnyak és a farokrész közé.