Több mint két évvel az eredetileg tervezett időpont után megkapta a Ryanair a Boeingtől az első, nagyobb befogadóképességű, most épp 737 8200-asnak nevezett típusváltozatú gépét, amelyből nyáron egy tucat érkezhet a légitársasági csoporthoz.

Az ír fapados légitársaság lapunkhoz eljuttatott közleménye emlékeztet arra: ezek az új gépek a most használt Next Generation 737-esekhez képest 4 százalékkal több, 197 utas szállítására képesek, egy székre vetítve azonban 16 százalékkal alacsonyabb a fogyasztásuk és károsanyag-kibocsátásuk, emellett 40 százalékkal csendesebbek.

A Ryanair először 2014-ben adott le rendelést a 737 MAX 8-ason alapuló, akkor még MAX 200 néven futó gépre. Nem sokkal a két légikatasztrófát követő repülési tilalom tavaly novemberi feloldása után a cég újabb 75 példányra adott le rendelést.

Forrás: Ryanair

Összesen 210 darab ilyen új generációs 737-es érkezik a Ryanair-csoport flottájába, a nyári időszak alatt 6 a Ryanair, 6 pedig a Malta Air flottájába kerül, a következő egy évben pedig további 50 példány átvételét tervezik.

Az első gépeknek 2019 elején kellett volna megérkezniük, de a típusváltozattal történt két légikatasztrófa után, a repülési tilalom miatt az átadás folyamatosan csúszott. Korábbi közlés szerint a Boeing mintegy 30, a Ryanair által megrendelt gépet gyártott le, további 15 már készülőben van, így az átadást könnyen fel tudják pörgetni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 200-as verzió ugyanolyan méretű, mint az alapjául szolgáló MAX 8, de a nyolccal több (189 helyett 197) utasférőhely miatt a -900ER-ről, a MAX 9-ről és a leendő MAX 10-ről ismerős plusz vészkijárat-párt épít be a gyártó a szárnyak és a farokrész közé.

Az ír légitársaság a Zodiac ülésgyártóval közösen kifejlesztett vékony támlájú, Zodiac Z110-es ülésekkel székezteti be MAX-gépeit. Az új üléstípusnál a sorok közötti távolság 29 és 31 hüvelyk (73,66 és 78,74 centiméter) között változik, a nyilatkozatok szerint a módosított háttámlának köszönhetően pont egy hüvelykkel (2,54 centiméterrel) több hely van a térdnek és az alsó lábszárnak az eddigihez képest, a nagyobb sortávolságú üléseknél.