Kétszámjegyű bővülést vár a Budapest Airport erre az évre a tavalyihoz képest a Kínából érkező áru értékében, a kapacitások bővítését a Cargo City névre keresztelt árukezelő központ adja.

A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető társaság lapunknak küldött sajtóközleményében azt írta, az elmúlt évben a Kínából érkezett áru értéke 700 millió dollár volt, és az idei évben az eddigi teljesítmény alapján kétszámjegyű bővülés várható a távol-keleti ország és Magyarország közti áruforgalom értékében.

A Budapest Airport közleményében aláhúzta: a kínaiak egyre intenzívebben keresik az új, közép-kelet európai logisztikai központ helyszínét, Budapest, mint kínai régiós gyűjtő-elosztó logisztikai bázis fejlesztését segíti, hogy már megkezdődött egy új, Cargo City névre keresztelt korszerű, raktár- és irodai bázis építése, amelynek 20 000 négyzetméteres első ütemét már a jövő év második felében üzembe is helyezhetik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

 A „keleti nyitás” így a Budapest Airport hosszútávú terveiben így nem csak külpolitikai jelszó, hanem „konkrét valóság” is, a kormány ez irányú politikája pedig jól kapcsolódik Kína „egy övezet, egy út” kereskedelemfejlesztési stratégiájához – olvasható a közleményben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülőtér üzemeltetője a napokban Kínában folytatott tárgyalásokat, ennek végén Rene Droese ingatlan- és cargo üzletág igazgató azt mondta, az olyan hatalmas fogalmat bonyolító partnerek, mint amilyen az Alibaba, a közeljövőben hozhatnak döntést új európai elosztó-központjaik helyszínéről, a Budapest Aiport azt szeretné elérni, hogy a magyar fővárosra essen a választásuk.

A Budapest Airport az idei év első félévében összesen 70 ezer tonna árut kezelt, 15 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. tavaly a kezelt áru mennyisége 127 ezer tonna volt.