A korábbi tervekhez képest héttel kevesebb új repülőgép érkezhet a Wizz Air flottájába 2021. március végéig – derült ki a cég éves pénzügyi eredményközléséből. Váradi József vezérigazgató arról is beszélt, hogy Frankfurtból az emelkedő reptéri díjak miatt vonultak ki nemrég.
A légitársaság idén januárban, a harmadik pénzügyi negyedév adatainak közlésekor még 138 gépes flottát tervezett a 2021-es pénzügyi év végéig (jövő év március 31-ig), most viszont 131 repülővel számolnak az időszak lezárásáig.
A Flightglobal adatbázisa szerint néggyel kevesebb A320-as típusváltozatú gépe lesz a cégnek az előzetes tervek szerint, a kisebb és idősebb példányok kivonása tehát felgyorsul. Korábban ezzel kapcsolatban a Wizz Air már jelezte: fokozatosan elbúcsúzik 32 régebbi repülőgépétől a 2023-as üzleti év végéig, ahogy azok lízingszerződései lejárnak
Ezek pénzügyi vonatkozásával kapcsolatban most Váradi József vezérigazgató az eredményközlésről tartott videokonferencián jelezte: a napokban zárják le a tranzakciókat, így a következő egy évben érkező összes repülőgépük finanszírozása megoldott lesz.
Az eredményközlésből kiderül, hogy a következő években lassabb flottabővülést tervez a cég a korábbi elképzeléséhez képest.
A mostani üzleti évben hárommal kevesebb, 14 A320neo és A321neo érkezik, nagyjából fele-fele arányban, lapunk érdeklődésére a cég azt írta, idén 6 A320neót kapnak az Airbustól. A következő két évben 150-re, majd 170 példányra bővül a flotta, ez hárommal, illetve hattal kevesebb a korábbi tervhez képest.
A 2023-2024-es üzleti évre éri majd el a tervezett mennyiséget a repülőgépeinek száma (206 az eredeti 205-höz képest), azonban addigra több A320neo lesz majd, mint a régebbi szándék. Viszont továbbra is tervezik a nagy hatótávolságú A321XLR típusváltozatok átvételét a 2023-2024-es üzleti évben, amely után már 235 Airbusa lehet a Wizznek.
Arra a kérdésre, hogy az átvételek időpontja mennyire rugalmas, Váradi József azt mondta, 15 év alatt összesen csaknem negyvenszer módosították az átadás-átvételek dátumát, az Airbus flexibilis ebből a szempontból.
A konferencián elhangzott az is, hogy a Wizz Air a már meglévő lízingszerződéseit nem tárgyalta újra, mivel rendkívül összetett feladat lenne, a kontraktusok eredeti feltételek szerint teljesülnek. Ez ellent mond annak, amelyet Váradi József korábban nyilatkozott, a Aviation Week videokonferenciáján még arról számolt be, hogy több megállapodást újra kellett tárgyalnia a cégnek.
A társaság az idén március 31-én zárult 2020-2021-es pénzügyi évében 19 százalékkal 2,7 milliárd euróra növelte árbevételét, az üzemelés költségei ennél valamivel nagyobb mértékben, 19,6 százalékkal emelkedtek és 2,4 milliárd eurót tettek ki. Az üzemi eredmény így 5,5 százalékkal 338 millió euróra csökkent, az adózott eredmény viszont 128 százalékkal 281 millió euróra javult.
Mint arról korábban beszámoltunk, a jelek szerint nemrég kivonult a frankfurti fő repülőtérről a Wizz Air. Később pedig kiderült, hogy a Lufthansának több résidőt is vissza kell adnia Frankfurtban és Münchenben a német állami támogatás feltételeként.
Váradi József most azt közölte: Frankfurtból azért távozott a Wizz Air, mert túl magasak lettek számukra a repülőtér díjai, de vizsgálják, hogy pályázzanak-e a Lufthansa néhány leadott résidőjére.
Az eredményközlésből az is kiderül, hogy a Wizz Air közel 64 millió eurót vesztett azon, hogy a kerozinszükséglet nagyobb részét előre meghatározott áron és mennyiségre korábban lekötötte, de a járvány beköszöntével le kellett mondania ebből, amiért büntetést kellett fizetnie. Ilyen vesztesége a légitársaságnak az előző pénzügyi évében nem volt.