A világ egyik legrövidebb Boeing 747-essel teljesített járatát mutatta be hétfőn a British Airways egy kivonásra ítélt Jumbo Jettel. A karbantartó bázisról átrepülték arra a repülőtérre, ahol végül szétbontják.

A repülésről a Flightradar24 számolt be a Twitter oldalán, e szerint a G-CIVG lajstromú, 24 éves gép mindössze 9 percet töltött a levegőben, mivel egymástól még közúton is alig 4 mérföldre lévő repülőtér között repülhetett utoljára.

Képünk illusztráció.

Az 1995 áprilisában Everettben legyártott Boeing 747-400-as világ életében a British Airways-t szolgálta, legutolsó kereskedelmi járatát november 16-án teljesítette, Chicagóból tért haza London-Heathrow-ra a BA294-es járattal.

Ez után Cardiffba repülték át, itt található a British Airways egyik karbantartó bázisa. Ott megszabadították egyes kabinberendezéseitől, amelyeket újrahasznosítanak. Ma pedig sor került az utolsó repülésre, St. Athan volt a 9 perces utazás célállomása, ott pedig szétbontják.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Kivételes, de nem egyedi, hogy ilyen rövid távot repülnek le ekkora gépekkel, volt is belőle lázongás, amikor ez rendszeres volt. A Qatar Airways-nek ugyanis volt egy ultrarövid áruszállító járata, amelyet Boeing 777-200F-fel teljesítettek.

A gép a képességeinek megfelelő méretű útvonalon közlekedett, Dohából Mexikóvárosba, onnan Pedig Los Angelesbe repültek vele, viszont közben először Maastrichtben, majd Liège-ben is megálltak vele.

A szintén mintegy 9 perces Maastricht-Liège járat miatt a politikusok is tiltakoztak és azt kérték a holland kormánytól, hogy tiltsa be ezeket a rövid járatokat. A katari légitársaság november közepén közölte, hogy beszünteti a két város közötti, QR8173-as járatot.

Fotó: AIRportal.hu

A légitársaság az Aviation24.be portál szerint azzal indokolta a pár perces járatot, hogy egyik holland ügyfelük személyes okokra hivatkozva kérte, az árut a belga cargo-reptér helyett a közeli Maastrichtba szállítsák le. Ott a futópálya azonban nem elég hosszú, hogy Mexikóvárosig elegendő kerozinnal felszállást hajtsanak végre, ezért a gépet kevés üzemanyaggal Liège-be repülik át, ott megtankolják és a hosszabb futópályáról szállnak fel a transzatlanti útra.