Befejezte a Tupoljev Tu-204-es repülőgépek üzemeltetését az orosz Red Wings Airlines, a cég teljes egészében átállt az Airbus A320-as típuscsaládba tartozó gépekre.

Az orosz tervezésű és gyártású repülőgép utolsó Red Wings színekben repülő, RA-64049 lajstromjelű példánya október 17-én teljesítette végső járatát az üzemeltetőnél.

Forrás: Wikimedia Commons

Egy gépet ezután egy hónappal, november 17-én repülték át Moszkva Domogyedovoról a tulajdonos Mineralnye Vody-ban található bázisára, ahol hosszútávú tárolás céljából lekonzerválják.

A típus kivonásával a Red Wings flottájában, amelyben eredetileg nyolc Tu-204 repült, már kizárólag európai gyártású Airbus A320-asok és A321-esek teljesítenek szolgálatot – írja a CH Avition.

A Tu-204-est üzemeltető légitársaságok száma ezzel 8-ra csökkent, amelyek közül 5 oroszországi székhelyű. Rajtuk kívül az egyiptomi Cairo Aviation kettő, a Cubana három, az észak-koreai Air Koryo pedig 2 példányt üzemeltet.

Hirdetés

Ezen felül van két kínai áruszállító légitársaság, az Air China Cargo és a China Cargo Airlines, amelyek négy illetve két darabos megrendeléssel rendelkeznek, de azt nem lehet tudni mikor veszik át a Tupoljeveket.

Nem volt eseményektől mentes üzemelés

Amint arról 2012-ben az AIRportal.hu is beszámolt, a Red Wings akkori egyik Tu-204-ese túlfutásos balesetet szenvedett Moszkva Vnukovó repülőtéren.

A fedélzeten baleset időpontjában nem tartózkodtak utasok, de az még így is négy halálos áldozatot követelt, a háromtagú hajózószemélyzet mellett egy utaskísérő is életét vesztette.

A fekete dobozok adatai alapján a vizsgálatok később megállapították, hogy a balesetet nem műszaki meghibásodás, hanem a pilóták hibája okozta.

A légitársaság Tu-204-eseivel ezen felül több kisebb, emberéletet nem követelő futópálya elhagyásos esemény is történt, ezeket azonban a sugárfék hibája okozta.

Legutóbb pedig 2018 augusztusában, az oroszországi Ufa repteréről történő felszállás után nem sokkal gyulladt ki az RA-64050 lajstromjelű példány bal oldali (egyes) hajtóműve.

A pilóták kényszerleszállás mellett döntöttek, visszafordultak az kiinduló reptérre, ahol a repülőtéri tűzoltók eloltották a lángokat, és mindenki sérülések nélkül hagyhatta el a gépet.

Hirdetés