A Ryanair újra indítja Budapest-Glasgow járatát vasárnaptól, azonban a ferihegyi költségek tovább növekedtek, ezért fennáll a veszély, hogy a Ryanair ősztől törli összes budapesti járatát, ha nem születik megállapodás – közölte Tamás László, a Ryanair ír, brit és közép-kelet-európai piacáért felelős értékesítési vezetője a légitársaság mai sajtótájékoztatóján.

Tamás László ugyanakkor hozzátette, hogy a Ryanair kivonulása Budapestről kedvezőtlen lenne mind a magyar gazdaság, mind a magyar légiközlekedés szempontjából, és ez a “worst case” szcenárió. A Ryanair ezt már jelezte a Budapest Airport felé és arra törekednek a tárgyalások során mind a Budapest Airporttal, mind a többi partnercégekkel, hogy ezt elkerüljék. A Ryanair azzal is megelégedne, ha meg tudnának egyezni arról a Budapest Airporttal és a kiszolgáló cégekkel, hogy új járatokra engedményeket biztosítanak, így ha sikerül megállapodni, akkor még akár járatbővítés is elképzelhető lehet, bár ez legközelebb már csak a téli időszakban – közölte Tamás László.

“A Ryanair is kap kedvezményeket, mint minden légitársaság, ha hosszú távon elkötelezi magát és nemcsak egyszer-egyszer repül Budapestre” – reagált a Budapest Airport kommunikációs igazgatója.

A Ryanair 2007-ben jelent meg Ferihegyen (2006-tól Sármelléken) és jelenleg 4 útvonalra repül a budapesti repülőtérről. A tavalyi évben 180,000 utast szállított, míg 2008-ban közel 400,000 utas repült magyarországi járatokon. A visszaesés annak tudható be, hogy a légitársaság több járatát is törölte 2008 végén.

A légitársaság több kisebb repülőteret is vizsgált Magyarországon, ugyanakkor technikailag sem a pécsi, sem a debreceni reptér nem alkalmas a Ryanair gépeinek – közölte Tamás László. A sármelléki repülőtér jövője bizonytalan, így a Ryanair számára az egyetlen választás Ferihegy, amely viszont monopolhelyzete miatt magas díjakat szab meg. Tamás László szerint a reptéri, a navigációs és a handling költségek is indokolatlanul növekednek Ferihegyen, ami miatt további kapacitáscsökkentés jöhet 2010/2011 telén, akár az összes járat törlése is. (Tamás László szerint utasonként mintegy 10%-os költségnövekedés volt.)

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Ryanair pozitív ellenpéldaként Pozsonyt említi, ahonnan már 23 célpontra üzemeltetnek járatot. “Ha nem találunk olyan repülőteret, ahonnan alacsony költségekkel repülhetünk, akkor megyünk máshova” – nyilatkozta a Tamás László.

A Ryanair stratégiája jelenleg, hogy olyan országokban nem bővít, ahol növekednek a költségek, csak ahol csökkennek, mint például Spanyolországban vagy Olaszországban. A légitársaság értékesítési vezetője példáként a Kanári-szigeteket említette, ahová a megállapodásoknak köszönhetően több évig ingyen repül a Ryanair és most Európa számos repteréről szállítja az utasokat a szigetekre 95% feletti kihasználtsággal.

A diszkont légitársaság közölte, hogy utasonként mintegy 10 eurós reptéri költséggel már megelégedne, ha ez hosszú távon biztosítva van.

A Ryanair kiemelten figyeli Pozsonyt a régióban, jelenleg is folynak a tárgyalások, azonban az a diszkont légitársaság politikája, hogy csak akkor nyit bázist, ha a költségek öt évig szinten maradnak.

Pozitív hír viszont, hogy a Ryanair Debrecenben nyit call centert májusban, amit Kolozsvárról helyez át.

Forrás: Index

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!