Először emelkedett levegőbe az Airbus keskenytörzsű családjának tagja úgy, hogy mindkét hajtóművét csak fenntartható forrásból előállított repülőgép-üzemanyaggal (SAF) táplálták.
Több, mint egy éves csúszás után emelkedett a levegőbe az európai gyártó D-AVZO lajstromjelű A321neo repülőgépe kizárólag fenntartható kerozinnal feltankolva. A repüléseket a szén-dioxid és a káros anyagok kibocsátása mellett a kondenzcsíkok képződésének vizsgálatára is használják, ezért a tesztek során közelről követi egy adatgyűjtő üzleti repülőgép.
A LEAP-1A hajtóművel felszerelt A321neo az A350-es és az A330MRTT után az európai gyártó harmadik típusa, amely sikeresen repült kizárólag fenntartható üzemanyaggal.

A VOLCAN projekt a tiszta, 100 százalékban fenntartható forrásból származó üzemanyag használatának előnyeit kutatja a hagyományos kerozinnal szemben.
Az adatokat a német légiközlekedési és űrkutató központ (DLR) károsanyag-kibocsátások mérésére átalakított, D-CMET lajstromjelű Dassault Falcon 20E-5 repülőgépével gyűjtik, néha akár 100 méterre megközelítve a követett repülőgépet.

Napjainkban az Airbus bármelyik polgári vagy katonai típusa üzemeltethető 50-50 százalékban keverve a fenntartható és a hagyományos, kőolaj alapú repülőgép-üzemanyagot.
A gyártó célja, hogy 2030-ra bármelyik példány repülhessen tisztán SAF-fal, így akár 80 százalékkal is csökkenthető lesz a flotta károsanyag-kibocsátása.
Videó a küldetésről: