Harmincezer négyzetméteres, akár 2800 TEU konténer tárolására alkalmas depót nyitott a Mahart Container Center a Budapest Airporttól bérelt nagy teherbírású területen, ezzel a repülőtér egy lépéssel közelebb kerül az intermodális csomóponti szerephez.

Szeptemberben vette birtokba Magyarország egyik meghatározó konténertermináljának üzemeltetője, a Mahart Container Center (MCC) azt a  mintegy 30 000 négyzetméternyi operatív területet, amelyet a Budapest Airport az Európai Unió támogatásával alakított ki a repülőtéri iparvágány közelében.

A bérbe adott területet az MCC elsősorban üres konténerek tárolására használja, a már meglévő csepeli termináljának kiegészítéseként.

A partnerség a Budapest Airport számára fontos lépés az intermodalitás felé: a konténereket az MCC elsősorban közúton szállítja a kért helyszínre.

Fotó: Budapest Airport / Baranyi Róbert

„Légiáru-szállítás tekintetében óriási potenciál van a budapesti repülőtéren, és még több lehetőség áll rendelkezésünkre, ha túltekintünk a légifuvarozás világán” – emelte ki René Droese, a Budapest Airport fejlesztési igazgatója. Mint hozzátette, kiélezett verseny folyik a régiós országok között az intermodális áruszállításra épülő fejlesztésekért, beruházásokért. „Mi itt Budapesten kiváló logisztikai környezettel és infrastruktúrával rendelkezünk ehhez, épp ezért örömünkre szolgál, hogy bérlőink között köszönthetjük a Mahart Container Centert, mint az intermodalitás egyik első repülőtéri képviselőjét” – hangsúlyozta.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

„A MAHART Container Center üzletpolitikájába kiválóan illeszkedik a Budapest Airport területén kialakított konténerdepó bérlése. A terület kiváló adottságokkal rendelkezik, könnyen megközelíthető, és jelentős mennyiségű konténer tárolására alkalmas, segít a csepeli terminálunk tehermentesítésében, hozzájárulva a hatékony üzemeltetéshez. Az új depó használatbavételével új üzleti partnereket tudunk kiszolgálni, ami esélyt ad a környezetbarát intermodális fuvarozás további fejlesztésére” – mondta Fábián Zoltán ügyvezető igazgató.

A budapesti repülőtérre érkező légiáru végállomása nem feltétlenül Magyarország, az itt kezelt áru számos esetben más, kelet-közép-európai országok ellátását is biztosítja. Az áruszállítás rendkívül fontos szerepet tölt be a gazdaság és a kereskedelem, ezáltal a magyar társadalom ellátásában. A BUD Cargo City átadása óta folyamatosan halad afelé, hogy Kelet-Közép Európa vezető légi kapujaként funkcionáljon, az intermodális szállítási módok felé történő nyitás pedig tovább erősítheti a regionális árukezelő központ szerepet.

A konténerterminálnak helyet adó terület kialakítása része annak a nagyszabású infrastrukturális fejlesztési projektnek, amelyhez az Európai Unió Európai Hálózatfinanszírozási Eszköze (CEF) összesen 14 841 000 eurós vissza nem térítendő támogatást nyújtott 2018-ban.