Kína rendeleti úton korlátozza a United Airlines egyes járatainak kapacitását, amelyek beléphetnek a kínai légtérbe, cserébe az Egyesült Államok is hasonló intézkedést vezetett be a távol-keleti ország légicégeivel szemben.

A Reuters jelentése szerint pár nappal ezelőtt a kínai hatóságok jelezték, hogy a United Airlines San Franciscóból Sanghajba tartó járatának fedélzetén utazó öt embernek pozitív lett a koronavírus-tesztje a megérkezés után nem sokkal.

Ezért a kínai hatóság három lehetőséget ajánlott fel a légitársaságnak: töröl két San Francisco-Sanghaj járatot, kettőt utasok nélkül, vagy négyet 40 százalékos kapacitással teljesít.

A United utóbbit választotta, de az Egyesült Államok válaszként négy héten keresztül négy nagy kínai légitársaság egy-egy járatát szintén csak 40 százalékos kapacitással engedi repülni.

A United egyik Boeing 787 Dreamliner repülőgépe. (Fotó: AIRportal.hu)

A korlátozás az Air China, a China Eastern, a China Southern és a Xiamen Airlines járataira vonatkozik, és azért érinti rosszul mindkét felet, mert a kínai hallgatók most térnének vissza az USA-ba az őszi szemeszter megkezdése előtt. Erre az után van lehetőség, hogy az Egyesült Államok kormánya augusztus elsejétől engedélyezte számukra a belépést az országba.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A United üdvözölte, hogy az amerikai fél nem hagyta szó nélkül a kínai hatóság lépését, úgy vélik, méltányos döntés született az ügyben. Kína nagykövetsége eddig nem reagált a történtekre.

Az USA kormánya szerint Kína politikája megsérti a nemzetekkel kötött légiközlekedési megállapodást, és a légicégeket teszi felelőssé azért, ha egy utas később koronavírusosnak bizonyul. Holott a légitársaságoknak nincs arra eszközük és jogkörük sem, hogy a tesztek eredményeit bevizsgáltassák, és az utasaikat sem követhetik nyomon.

Kína és az Egyesült Államok közötti bilaterális légügyi egyezmény alapján hetente több mint száz járat közlekedhet a két ország között, bár a járvány miatt ennek most csak töredéke érhető el.

Amint korábban megírtuk, a Boeing 737 MAX éppen a napokban kezdte meg Kínában a hatósági berepüléseket annak érdekében, hogy az ottani üzemeltetők még az idei év végéig újra használhassák a már átvett repülőgépeiket, és a gyártó újraindíthassa az országban a típus átadásait.