Jóváhagyta az orosz hadügyminisztérium a tervezés alatt álló Iljusin Il-276-os típusjellel emlegetett közepes szállítórepülőgép technikai követelményeit.
A repülőgép tervezője az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) részeként működő Iljusin Aviation Complex, a cég közlésük szerint átlagos szállítórepülőgép megalkotását kapta feladatul.
A közölt fantáziarajzok szerint az alapvető irányvonal egy két hajtóműves, vállszárnyas, T-vezérsíkos elrendezésű gép, amely leginkább a brazil KC-390-es szállító és légi utántöltő repülőgépre fog hasonlítani.
A tervezőiroda közélese szerint a leendő típus a következő évtizedek meghatározó eleme lesz az orosz katonai repülésben, egy teljesen új, modern irányvonalat képviselve.
A most jóváhagyott követelmények szerint gép teherbírásban minimum az Antonov An-12-esekkel megegyező paramétereket kell hozzon, legalább húsz tonna hasznos terhet kell tudjon szállítani.
Az utazósebességgel kapcsolatosan nem támaszt nagy elvárásokat a minisztérium, 800 kilométeres óránkénti sebesség a minimum – írja a Ruaviation.
Érdekesség, hogy a hatótávolságot tekintve viszont semmilyen megkötést nem közölt a leendő megrendelő.
A tervek szerint az első Il-276-osnak 2023-ban kellene teljesítenie első felszállását, a megrendelő orosz állami és katonai szervezeteknek pedig 2026-ban kellene megkapniuk az első sorozatgyártású példányokat. A céldátumok mint mindig, most is igen optimistának tűnnek.
A mindig sarkalatos kérdésben, a hajtómű tekintetében például még semmit nem lehet tudni, de nagy valószínűséggel az Irkut MSz-21-es szárnya alá tervezett, Aviadvigatel PD-14-es valamilyen változata, vagy rokontípusa jöhet szóba. A polgári utasszállító valamivel több, mint huszonkét tonna hasznos terhet vehet fedélzetére.