Jóváhagyta az orosz hadügyminisztérium a tervezés alatt álló Iljusin Il-276-os típusjellel emlegetett közepes szállítórepülőgép technikai követelményeit.

Forrás: Iljusin Aviation Complex

A repülőgép tervezője az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) részeként működő Iljusin Aviation Complex, a cég közlésük szerint átlagos szállítórepülőgép megalkotását kapta feladatul.

A közölt fantáziarajzok szerint az alapvető irányvonal egy két hajtóműves, vállszárnyas, T-vezérsíkos elrendezésű gép, amely leginkább a brazil KC-390-es szállító és légi utántöltő repülőgépre fog hasonlítani.

A tervezőiroda közélese szerint a leendő típus a következő évtizedek meghatározó eleme lesz az orosz katonai repülésben, egy teljesen új, modern irányvonalat képviselve.

A most jóváhagyott követelmények szerint gép teherbírásban minimum az Antonov An-12-esekkel megegyező paramétereket kell hozzon, legalább húsz tonna hasznos terhet kell tudjon szállítani. 

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az utazósebességgel kapcsolatosan nem támaszt nagy elvárásokat a minisztérium, 800 kilométeres óránkénti sebesség a minimum – írja a Ruaviation.

Érdekesség, hogy a hatótávolságot tekintve viszont semmilyen megkötést nem közölt a leendő megrendelő.

A tervek szerint az első Il-276-osnak 2023-ban kellene teljesítenie első felszállását, a megrendelő orosz állami és katonai szervezeteknek pedig 2026-ban kellene megkapniuk az első sorozatgyártású példányokat. A céldátumok mint mindig, most is igen optimistának tűnnek.

A mindig sarkalatos kérdésben, a hajtómű tekintetében például még semmit nem lehet tudni, de nagy valószínűséggel az Irkut MSz-21-es szárnya alá tervezett, Aviadvigatel PD-14-es valamilyen változata, vagy rokontípusa jöhet szóba. A polgári utasszállító valamivel több, mint huszonkét tonna hasznos terhet vehet fedélzetére.