Hosszú vajúdás után Horvátország kormánya elfogadta azt a határozatot, amely a Croatia Airlines és a Trade Air légitársaságok számára nyújt összesen 78,7 millió eurós támogatást tizenkét, tisztán piaci alapon nem fenntartható belföldi útvonal üzemeltetésére.
A horvát belföldi járatok üzemeltetésére korábban megkötött közszolgáltatási szerződések (PSO) idén tavasszal jártak le. Míg az állami tulajdonú Croatia Airlines a finanszírozás hiányában is fenntartotta e járatait, a magántulajdonban lévő Trade Air érintett útvonalai egész nyáron szüneteltek.
Az ország kormánya korábban a járvány miatt halasztotta el a pályázatok kiírását, majd tavaly év vége óta húzta a döntést a szerződések megkötéséről, a megállapodás csak most, szeptember elején született meg a jelentősen megemelt finanszírozás biztosításáról a Croatia Airlines és a Trade Air cégekkel.
A Croatia Airlines a korábbi PSO-megállapodás szerinti 45,6 helyett most 54 millió eurót, míg a Trade Air a korábbi 10 helyett 24 millió eurót kap a közszolgáltatási feladatok ellátásáért.
A most megkötött belföldi közszolgáltatási szerződések hat-hat útvonalra és majdnem négy évre, 2026. március 28-ig szólnak a két horvát légitársasággal.
Az EX-YU Aviation híre szerint a Croatia Airlines a Dubrovnik – Zágráb – Dubrovnik, Split – Zágráb – Split, Zágráb – Zadar – Pula – Zadar – Zágráb, Zágráb – Brač – Zágráb, Eszék – Dubrovnik – Eszék és Eszék – Split – Eszék, míg a Trade Air az Eszék – Zágráb – Eszék, Eszék – Pula – Split – Pula – Eszék, Eszék – Fiume – Eszék, Fiume – Split – Dubrovnik – Split – Fiume, Fiume – Zadar – Fiume és Eszék – Zadar – Eszék útvonalakat üzemelteti a PSO-kötelezettség értelmében.
A Trade Air már korábban közölte, hogy a belföldi járatokhoz a korábban bérelt cseh L410-es helyett egy Saab 340-es turbólégcsavaros repülőgépet bérel majd.