A Qantas bejelentette, hogy törzsutasai számára indít különjáratokat, amelyekre repülőjegyet hűségpontok beváltásával lehet szerezni. Az első ilyen, egyébként praktikus okokkal magyarázható út egy Melbourne-ből Tokióba tartó, Airbus A380-assal üzemeltetett járat lesz.
Van okuk örülni a Qantas törzsutasainak, hiszen a légitársaság igen előnyös koncepcióval rukkolt elő: különjáratokra lehet repülőjegyet szerezni a hűségpontokkal.
A hűségpontokból vásárolt repülőjegy ugyan nem újdonság, azonban ezek a járatok mégis exkluzívak lesznek, hiszen semmilyen egyéb módon nem lehet majd repülőjegyet szerezni rájuk.
A “Points Plane” elnevezésű járatokon az utasok 14 első osztályú (108 000 pontért), 64 business (72 000 pontért), 35 prémium turista (54 000 pontért) és 371 turista osztályú (35 000 pontért) ülőhely közül választhatnak. Ezen felül az egyéb adók és díjak az utasokat terhelhetik.
Az első ilyen járat október 21-én indul Melbourne-ből Tokióba a légitársaság egyik Airbus A380-asával, a visszautat pedig egy Airbus A330-as repülőgépen tehetik meg az utasok október 26-án.
Természetesen nem lesz kötelező a “Points Plane”-en megtenni a visszautat, alternatívaként akár a Qantas-szal, akár partner légitársaságaival is hazautazhatnak a törzsutasok, de ez esetben persze ki kell fizetni a repülőjegyet.
A nyitójáratra különleges szolgáltatásokkal készül a légitársaság, többek között speciális lesz a fedélzeti ellátás, Qantas-pizsamákat osztogatnak, és különböző nyereményjátékokat szerveznek a fedélzeten.
“Ez lesz az első alkalom, hogy egy teljes repülőgépet, nem mást, mint egy A380-ast fogunk megtölteni törzsutasainkkal, és arra számítunk, hogy jelentős lesz a kereslet ezekre a járatokra” – nyilatkozta Olivia Wirth, a Qantas Loyalty vezérigazgatója.
“Ha az első járat sikeres lesz, és reméljük, hogy az lesz, akkor még több ilyen különjáratot fogunk indítani a jövőben, külföldi és belföldi célállomásokra egyaránt” – tette hozzá.
De hogy mi is áll az egész mögött a törzsutasok elégedettségének növelésén kívül? A Qantas kereskedelmi és operatív okokból gyakran mozgatja repülőgépeit a hálózatán belüli úti célok között.
Ahelyett, hogy üresen, úgynevezett ferry flightként küldenének el egy-egy gépet az egyik repülőtérről a másikra, exkluzív járatként üzemeltetik majd őket.
Ez egy nagyon jó kezdeményezés a légitársaság részéről, hisz nem csak az utasok elégedettségét, de valószínűleg a Qantas hírnevét is növeli majd.