A lipcsei leszállást követően lángok csaptak ki az Antonov An-225 Mrija hathajtóműves áruszállító óriásgép egyik hajtóművéből csütörtökön délután.
Az Antonov Airlines üzemeltetésében lévő UR-82060 lajstromjelű, Antonov AN-225-ös repülőgép ADB-304F járatszámmal érkezett a Kijev-Gostomel bázisáról a németországi Lipcsébe.
A 26R jelű futópályán végrehajtott leszállást követően az állóhelyre gurulás közben volt látható, ahogy a hathajtóműves repülőgép kettes számú (a bal oldalon a középső) hajtóművéből lángok csaptak ki. Az AV-herald beszámolója szerint a lángok körülbelül egy percig voltak láthatóak.
A repülőtéri tűzoltó egységek a repülőgéphez vonultak, azonban a beavatkozásukra nem volt szükség a blog beszámolója szerint.
Nyolc közbenső leszállással Santiagoba
A repülőgép Lipcséből több közbenső leszállással Chilébe szállít árut, ahova a tervek szerint november 16-án érkezik meg.
Az eredeti menetrend szerint, melyet a flightradar24.com publikált, a repülőgép november 11-én pénteken 17 órakor indul tovább Keflavikba.
Az Antonov pénteken este a Facebook oldalán arról tájékoztatott, hogy
a járat indulása késik, azonban az nincs összefüggésben a csütörtöki leszállást követő eseménnyel. A légitársaság közlése szerint csak 15-16 másodpercig csaptak ki lángok a hajtóműből, mely egy ismert jelenség és a repülőgépben és a hajtóműben nem okozott károkat.
Az Antonov AN-225-ös típusból eddig egyetlen működőképes példány készült, melyet eredetileg a szovjet űrsikló, a Buran szállítására terveztek. A Szovjetunió összeomlása után a repülőgép évekig használaton kívül volt, majd a gyártó Antonov áruszállító légitársasága polgári forgalomban kezdte használni. A Mrija a világ legnagyobb repülőgépe, mellyel különlegesen nehéz (akár 250 tonna) és különlegesen nagy méretű (hosszú) szállítmányokat képesek eljuttatni.
Amint arról korábbi cikkünkben beszámoltunk az ANTONOV Company 2016. augusztus 30-án írt alá együttműködési megállapodást a Aerospace Industry Corporation of China (AICC) céggel az An-225-ös program folytatásáról. A felek hosszú távú együttműködéséi szándékukat nyilvánították ki a megállapodás keretében.
Az együttműködés első lépéseként az ukránok legyártják a második, modernizált AN-225 Mrija szállítógépet, melyet az AICC fog üzemeltetni.
Az együttműködés második fázisában a felek megszervezik a típus Kínában történő sorozatgyártását az Antonov cég licenszei alapján.
Frissítve: 2016.11.11. 17:30