A koronavírus-járvány elleni harcban a világ legnagyobb kereskedelmi repülőgépe, az Antonov An-225 Mrija is részt vesz: az egészségügyi szállítmányok fuvarozásával a közlés szerint megdöntötte az egy repülőgépen szállított legnagyobb térfogatú rakomány rekordját.

A szovjet érában született, 250 tonna hasznos teher szállítására képes repülőgép már eddig is számos rekordot tartott, 1989-ben végrehajtott első felszállásával rögtön százhatot döntött meg. Az eltelt harminc év alatt pedig tovább gyarapodott ez a lista, most ehhez csatlakoztak az újabb „tételek” az Aerotime cikke szerint.

Forrás: Antonov Company

Egy újabb modernizáció végeztével az utóbbi hetekben a koronavírus-járvány elleni harcba kapcsolódott be az An-225, először egy lengyel, majd egy francia megrendelő bérelte ki, extrém nagy mennyiségű egészségügyi felszerelés – főként maszkok, védőruhák, tesztek, lélegeztető gépek – szállítására. A rakomány térfogata nagy, de a tömege viszonylag kicsi, így gyakorlatilag a „plafonig pakolható” a raktér ezekkel a csomagokkal.

Emiatt ideális megoldás a nagy térfogatú raktérrel rendelkező teherszállítógépek használata, amilyen a Boeing 747, az An-124, vagy az egyetlen üzemképes An-225.

A Mrija április 20-án Kínából Franciaországba szállított 150 tonnányi egészségügyi felszerelést, a dobozolt ömlesztett rakomány a mintegy 1300 köbméteres raktérből 1000 köbmétert töltött ki.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ennél nagyobb térfogatú rakományt egyszerre még nem szállítottak egy repülőgép rakterében, legalábbis ezt állítja közleményében Stéphane Charpentier, a szállítást szervező Dynami Aviation vezetője. A hírt a repülőgépet üzemeltető Antonov Airlines nem erősítette meg.

A szállítmány így is jelentősen könnyebb volt, mint az óriásgép teherbírása, a Mrija még további 100 tonnányi rakományt is elbírt volna, ha befér. A rakodás viszont már így sem volt egyszerű feladat, közel tíz órába telt.

Látszólag ugyanez a rekord dőlt meg alig öt nappal korábban is, amikor a Mrija ugyancsak egészségügyi felszereléseket vitt a kínai Tiencsinből Lengyelországba. A raktér köbméterben mért telítettsége akkor hasonló volt, viszont a rakomány tömege „csak” száz tonnát tett ki.

Érdekesség, hogy legtöbbször nem az áru térfogata, hanem tömege, vagy a rakomány extrém méretei miatt veszik igénybe az An-225 szolgálatait. Egyszerre 250 tonna hasznos teher szállítására egyetlen más repülőgép sem képes a világon.

Videó az An-225 franciaországi kirakodásáról

Extraordinaire ! le déchargement de l’Antonov 225 hier à Vatry aurait duré plus de 9 heures !

Extraordinaire ! Selon @airplusnews, le déchargement de l’Antonov 225 hier à Vatry aurait duré plus de 9 heures !1 000 mètres cube de fret, 11 000 cartons !Vidéo de Christophe Parois

Közzétette: Cis Aerien – 2020. április 20., hétfő