Ráhordó járatok hiányában lassan emelkedik csak a LOT transzatlanti járatainak kihasználtsága, nyáron jól megy Chicago is, de az adatok fényében nem csoda, hogy idén télen már nem repül majd.

A lengyel Pasazer az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériuma hivatalos adataiból szemezgette ki, hogy a LOT hogyan teljesít nem csak a budapesti, de a többi Amerikába tartó járaton is.

Ami a magyar piacot illeti, tavaly július és idén január között a járatok 56-59 százalékos átlagos töltöttséggel üzemeltek, nyáron ennél valamivel magasabb, télen pedig alacsonyabb értékekkel. A járatok Budapest felé általában 60 fölött, New York felé az alatti kihasználtsággal üzemeltek.

Fotó: AIRportal.hu

A Budapest Airporttól kapott adatok alapján a Pasazer úgy kalkulált, hogy idén április és július között Chicago felé 80, New York felé 71 százalék volt a töltöttség, de a gyenge téli hónapok miatt
a január-júliusi időszakban az átlagos kihasználtság 53 százalék (Chicago) és 61 százalék (New York) volt.

Az elemzés megemlítette, hogy január és március között a chicagói járatok mindössze 33 százalékon üzemeltek átlagosan (New York 41 százalékkal ment), így nem véletlen, hogy a 2019/2020-as téli menetrendben nem járnak majd a LOT Dreamlinerei a szeles városba.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A jelenség természetesen a LOT-nak sem új, már a kezdetekkor tisztában voltak azzal, hogy a járatok szezonális hatása rendkívül nagy és ezt Rafal Milczarski vezérigazgató sem rejtette véka alá.

A LOT Polish Airlines Embraer ERJ-170 repülőgépe Budapesten még 2014-ben. (Fotó: AIRportal.hu)

A vezérigazgató szerint ennek a szezonalitásnak a kiküszöbölésére indítják el jövő nyáron az újabb ráhordó járatokat egyebek közt Prágába, Szófiába és Belgrádba is, emellett terveik szerint március és október között már naponta közlekedhet a New York-i járat is.