Lassan és fokozatosan elkezdett újraindulni a légiközlekedés Európában és a budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren is. Az üzemeltető legfrissebb tájékoztatása szerint változtak a Magyarországra történő belépés szabályai a külföldi állampolgárok számára, a terminálokon lezárt épületrészeket a Budapest Airport fokozatosan, a forgalom-növekedés tükrében nyitja újra.

A járvány miatt szinte teljesen leálló légiközlekedés Európa-szerte kezd éledezni; a Liszt Ferenc Repülőtér utasforgalma is – a légitársaságok bejelentései nyomán – lassan és fokozatosan újraindul. A járvány okozta utasszámcsökkenés miatt lezárt épületrészeket a Budapest Airport fokozatosan, a forgalom-növekedés tükrében nyitja újra.

A Magyarországon hatályos kormányrendelet értelmében a repülőtéri vendéglátóegységekbe az utasok csak ételrendelés céljából léphetnek be, fizetés és az étel átvétele után nem tartózkodhatnak az étteremben. A 2. Terminál területén jelenleg az B oldali utasfelvételi csarnokban, illetve a FoodCourt területén üzemel vendéglátóegység.

Az utasfelvételi (check-in) pultok továbbra is a 2B Terminálon üzemelnek, míg az utasbiztonsági ellenőrzés a 2A Terminálon található. A repülőtér üzemeltetője kéri a Budapestről elutazó utasokat, hogy az online utasfelvételt részesítsék előnyben a fizikai érintkezés minimalizálása érdekében.

Forrás: Budapest Airport

Amennyiben az utas autóval érkezik a terminálra, vagy autóval kívánja elhagyni a repülőtér területet, rövid távú parkolás céljából a Terminál Parkolót (itt 5 perc áll rendelkezésre a ki-és beszállásra), hosszú távú parkolás céljából pedig a május 1-jén újra megnyitott Holiday Parkolót vehetik igénybe.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A tranzit területen található kiskereskedelmi egységek zárva tartanak. A repülőtér 2B terminálján, az indulási szinten található SPAR változatlanul nyitva tart.

A 200E busz változatlan menetrend szerint közlekedik, az április 1-től felfüggesztett 100E busz újraindulásáról egyelőre nincs hír.

Változtak a Magyarországra történő belépés szabályai

Április 30-i kormányrendelet értelmében megváltoznak a Magyarország területére történő belépés szabályai. A Magyarországra a Cseh Köztársaságból, Lengyelországból, Németországból, Ausztriából, Szlovákiából és Dél-Koreából haza érkező magyar állampolgár, aki üzleti útról tért haza nem köteles házi karanténba vonulni.

Ennek feltétele, hogy a magyar állampolgár egy magyar vagy bármely fent említett államban bejegyzett olyan cég vezetője vagy munkavállalója, amely cég egyben egy bármely fent említett államban bejegyzett másik céggel kapcsolt vállalkozásként működik. Az utazás üzleti célját a belépéskor valószínűsíteni kell.

A rendelet szerinti továbbá Magyarország területére a cseh, lengyel, német, osztrák, szlovák és dél-koreai állampolgárok egyedi felmentés nélkül beléphetnek, ha az állampolgárságuk szerinti ország területéről utaznak Magyarországra, valamint utazásuk a kapcsolt vállalkozások közötti üzleti céllal történik. Az üzleti célt a belépéskor valószínűsíteni kell.

Magas utaselégedettség az első negyedévben

 

A nemzetközi utaselégedettségi felmérés (ASQ) minden negyedévben a legfontosabb mutató a Budapest Airport számára, mivel lehetőséget biztosít az utasoknak, hogy visszajelzést adjanak a számukra fontos utasszolgáltatásokra vonatkozóan. Habár a budapesti repülőtér utasforgalma a koronavírus-járvány következtében 2020 márciusában visszaesett, a felmérés január és február folyamán teljes egészében, a tavalyit meghaladó utasszám mellett, márciusban pedig részlegesen lebonyolításra került.

Az eredmények azt mutatják, hogy az utasok általános elégedettségi szintje az 5-ös skálán 3,95 pontot ért el – ez magasabb, mint a 2019 negyedévei során elért pontszám. A nemzetközi mércével is kiemelkedőnek számító eredmény azért is fontos visszajelzés a repülőtér üzemeltető számára, mert visszaigazolja a Budapest Airport utasszolgáltatások minőségégének fejlesztésekbe fektetett munkáját. Kiemelkedően jónak ítélték az utasok a mosdók tisztaságát, a wifi szolgáltatást, az utasbiztonsági ellenőrzés előtti várakozási időt, a terminál tisztaságát és általános atmoszféráját, továbbá a személyzet segítőkészsége és udvariassága is elismerő pontszámot kapott. Mindez azt mutatja, hogy a Budapest Airport az utasszolgáltatások fejlesztése terén továbbra is jó úton jár.