Környezettudatos légiközlekedés, ESG

Környezettudatos légiközlekedés: a repülés, légiipar, légiközlekedés hatása a környezetre, környezetvédelem, fenntarthatóság. Hibrid, elektromos, hidrogén meghajtású légijárművek, alternatív, fenntartható üzemanyagok, bioüzemanyag, aerodinamikai és egyéb fenntarthatóságot szolgáló fejlesztések, innováció.

» Ezt a rovatot 2021-ben hoztuk létre, a témában készült régebbi anyagaink más rovatokban találhatók!

Felére csökkentette két járata abszolút karbonkibocsátását az Air France

Az egyik járat Párizs és Montreal között közlekedett május 3-án Airbus A350-essel, a másik a francia főváros és Lisszabon között repült május 4-én egy Airbus A220-assal.

Három pillérre épülő környezetvédelmi programot indít az Air France

A Párizsi Klímaegyezmény céljainak eléréséért az Air France stratégiát dolgozott ki az emisszió csökkentésére és a szén-dioxid megkötését célzó projektek támogatására.

Nem mindig előnyös a vasút a rövidtávú repülés helyett

Egy friss jelentés alapján a szén-dioxid-kibocsátás mellett a szociális és gazdasági hatásokat is figyelembe véve a vasút nem feltétlenül alkalmas a rövidtávú repülések kiváltására.

Négy lépéssel érné el 2050-re a karbonsemlegességet a Ryanair

Európa legnagyobb fapadosa a többieket követve elsősorban fenntartható kerozin használatával és flottája frissítésével igyekszik elérni, hogy még inkább környezetbarát módon működjön.

Tisztán alternatív üzemanyaggal is működik az A320neók továbbfejlesztett hajtóműve

Sikeresnek minősítette a Pratt & Whitney a GTF Advantage hajtómű hígítás nélkül fenntartható forrásból előállított üzemanyaggal (SAF) végrehajtott tesztjeit.

Napenergiával készülő fenntartható kerozint vásárol a Swiss

A svájci nemzeti légitársaság jövőre már olyan fenntartható repülőgép-üzemanyagot is vásárol majd, amely napenergia és a légkörből kivont szén-dioxid felhasználásával készül.

Cápabőrt kapnak a Swiss Boeing 777-esei is

A Lufthansa Cargo 777-esei után a Swiss hasonló gépei is megkapják azt a speciális fóliát, amely csökkenti a légellenállást, így a fogyasztást is.

Egyedülálló hibrid-elektromos hajtásrendszert fejlesztettek a Rolls-Royce magyar mérnökei

Végrehajtotta első repülését az a hibrid repülőgép, amelyet a világon elsőként integrált párhuzamos hibrid hajtásrendszerrel láttak el több cég együttműködésében.

Már a fedélzeten is megváltható a Lufthansa-járatok karbonlábnyoma

Eddig csak a foglaláskor, mostantól viszont bizonyos esetekben a fedélzeti szórakoztató rendszeren keresztül is kompenzálhatják az utasok a járatuk karbonkibocsátását némi pénzzel.

A Budapest Airport is aláírta a toulouse-i nyilatkozatot

Az Airbus és az ATR, több európai légitársaság és repülőtér - köztük a Budapest Airport - is aláírta toulouse-i nyilatkozatot, amely új fejezetet nyit az európai légiközlekedés nettó zéró emissziójának 2050-es eléréséhez.

Együtt tiltakozik négy európai fapados az EU klímavédelmi csomagja ellen

Az Easyjet, a Ryanair, a Jet2 és a Wizz Air az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetséggel (T&E) közösen azonos szabályokat szorgalmaz az európai repülőterekről induló valamennyi járatra.

Fenntartható kerozinnal teljesített teszteket egy ATR 72-600-as

Az Airbus leányvállata a népszerű regionális típus egy példányának egyik hajtóművébe kizárólag fenntartható forrásból származó repülőgép-üzemanyagot (SAF) töltött, amelyet használt sütőolajból állítottak elő.

A következő generációs gépek még nem használhatnak üzemanyagcellát

Az alternatív meghajtás fejlesztésével foglalkozó egyik vállalat vezetője szerint túl lassan halad ezen technológia fejlesztése, így a következő, már zéróemissziós gépekben még nem tudják majd használni.

Több légitársaság és repülőtér is tiltakozik az unió kerozinadóról szóló terve...

Az EU jelentős iparági szereplőinek új szövetsége szerint az unió környezetvédelmi javaslatai versenyhátrányba hozzák őket az unión kívüliekkel szemben.

Már 2026-tól kifizettetné az unió a légitársaságokkal a szén-dioxid-kibocsátásukat

Egy friss tervezet szerint a légitársaságoknak már 2026-tól teljes emissziójuk után fizetnének, a befolyó összegből az EU környezetvédelmi kutatásokat támogatna.

Zöldebb és drágább mostantól az összes Amszterdamból induló KLM-járat

A légitársaság a bázisáról felszálló gépekbe legalább fél százalék arányban fenntartható kerozint tölt mostantól, ami plusz 1-12 euróba kerül az utasoknak.

Hidrogén-elektromos hajtást fejleszt a Dash 8 és CRJ gépekhez a Zero...

Fontos megállapodásokat kötött a cég, a De Havilland a Dash 8-asokat modernizálná az alternatív meghajtással, a United pedig 35 millió dollárt fektet be a cégbe, és 50 erőforrást rendelt CRJ gépeihez.

Megkezdődhet a fenntartható kerozin előállítása Oroszországban is

Több nagy orosz légitársaság, a Gazprom és az Airbus írt alá megállapodást arról, hogy felpörgetik az országban az alternatív repülőgép-üzemanyag fejlesztését és használatát.

Hidrogén-elektromos meghajtású ATR 72-es fejlesztéséről állapodott meg az ASL Airlines

ATR 72-esek hidrogén-elektromos meghajtásúvá alakításáról állapodott meg az ír ASL Aviation Holdings a nulla kibocsátású megoldásokat fejlesztő cégekkel.

Kötelékben repülte át az óceánt két Airbus A350-es

Végrehajtotta az első transzatlanti fello'fly-tesztutat az Airbus, a gyártó szerint legalább 5 százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el a költöző madaraktól ellesett V-alakzatban haladással.

Higítás nélküli alternatív üzemanyaggal repült egy A319-es

A fenntartható kerozin felhasználását vizsgálta az Airbus, a Dassault Aviation, az Onera és a Safran, a tesztgép hígítás nélkül használt alternatív üzemanyagot a próbaúton.

Zéró emissziós leányvállalatot hoz létre a Wideroe

A skandináv regionális légitársaság célja az, hogy segítsen megtalálni az utat a teljesen vagy nagyrészt nulla károsanyag-kibocsátású légiközlekedés felé.

A spanyol kormány is korlátozná a rövidtávú belföldi repülést

A spanyol kormány is korlátozná azokat rövidtávú belföldi légijáratokat, amelyek kiválthatók gyorsvasúti összeköttetéssel.

Részben alternatív üzemanyaggal repült Nizza és Orly között az Air France

Az Air France az eddigieknél jóval nagyobb arányban, 30 százalékban fenntartható üzemanyagot használó repülőgéppel teljesített egy belföldi járatot.

Teljes karbonsemlegességet ígér az IATA 2050-re

Korábbi vállalását felülmúlva a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség azt célozza, hogy 2050-re mind a 290 taglégitársasága karbonsemlegesen működjön.
Hirdetés
Translate »