A fenntartható kerozin felhasználását vizsgálta az Airbus, a Dassault Aviation, az Onera és a Safran, a gyártó egyik tesztgépe hígítás nélkül használt alternatív üzemanyagot a próbaúton.

A gyártó lapunkhoz eljuttatott közleménye szerit a repülés és a földi tesztek eredményei 2022 elejére állnak majd rendelkezésre.

A Total Energies által kénmentes, hidrogénezett növényi olajból készített fenntartható kerozin a gép egyik CFM Leap-1A hajtóművét táplálta, a teljes tesztidőszak alatt 57 tonnát használnak ebből fel.

Az Airbus a kereskedelmi repülőgépek mellett a H160-as helikopterben is vizsgálja a higítás nélküli alternatív üzemanyag használatát, a forgószárnyas a Safran Arrano hajtóművét használja, és 2022-ben várható a piaci bevezetése.

Fotó: Airbus

Az Airbus és a Safran elsősorban a 100 százalékos fenntartható kerozin hajtóműre és üzemanyag-rendszerekre gyakorolt hatásait vizsgálja a projektben. A repülőgépgyártó eddig azt kommunikálta, hogy ez a fajta alternatív kerozin 50 százalékos arányban használható biztonságosan.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Safran földi teszteket is elvégez a projektben, de az Onera francia légügyi kutatóintézet bevonásával a károsanyag-kibocsátásra, illetve kondenzcsík képződésére gyakorolt hatásokról is tanulmányt készít.

A tesztek a francia közlekedési minisztérium felügyeletével és támogatásával zajlanak, a cél az, hogy a keskenytörzsű repülőgépek és üzleti gépek esetében higítás nélkül lehetővé váljon a fenntartható kerozin használata.

Ezen tüzelőanyaggal kapcsolatos kutatások és fejlesztések most a legfontosabbak a légiközlekedésben, mivel teljes életciklusra vetítve akár 80 százalékkal is képes csökkenteni a károsanyag-kibocsátást a hagyományos kerozinhoz képest. Mivel megfelelő hibrid, elektromos hajtás még nem áll rendelkezésre, a legtöbb légiipari szereplő a fenntartható kerozin fejlesztését és gyártását favorizálja.