Megnégyszereződhet a kínai légiközlekedés emissziója 2050-re
Előrejelzések szerint a mainak a négyszeresére emelkedhet a kínai légiközlekedés károsanyag-kibocsátása, ami újabb vitát gerjeszt arról, hogy miként kellene az emissziót kezelni a fejlődő országokban.
Műanyagmentessé válnak Dubaj repülőterei 2020-ban
2020-tól kezdődően Dubaj repülőterei fokozatosan megszüntetik az egyszer használatos műanyagok használatát.
IATA: az emisszió ellentételezése csak átmeneti megoldás
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség szerint a szén-dioxid-kibocsátás ellentételezése nem oldja meg véglegesen a problémát, ez csak a karbonsemleges növekedés biztosítására alkalmas.
A fapadosok alacsony jegyára nem árt a környezetnek az IATA vezetője...
Be kell vezetni az Egységes Európai Égboltot, és el kell kerülni az újabb környezetvédelmi adók kivetését, ehelyett a kibocsátás csökkentése az elérendő cél – mondta AIRportal.hu-nak Alexandre de Juniac.
Kötelékben repüléssel csökkentené a kerozinfogyasztást az Airbus
Speciális kötelékrepülési kísérletekbe kezd 2020-ban a transzatlanti útvonalakon az Airbus, amely akár 10 százalékkal is csökkenheti a hátrébb haladó gép üzemanyag-fogyasztását.
Aviation X Lab: szupergyors repterek, karbonnegatív légiközlekedés a célok között
Az Emirates, az Airbus, a Collins Aerospace, a GE Aviation és a Thales által létrehozott, startupokat támogató inkubátor, az Aviation X Lab célja a repülés forradalmasítása, a jövő repülést segítő technológiáinak kifejlesztése.
Különadóval vetne véget az olcsó repülésnek a CSU a környezetvédelem jegyében
Az éghajlatváltozás elleni küzdelem jegyében különadót vetne ki az 50 eurónál olcsóbb, európai útvonalakra szóló repülőjegyekre a bajor Keresztényszociális Unió, így téve vonzóbbá a vasúti közlekedést.
Betiltja a San Francisco-i repülőtér a műanyag palackos vizek árusítását
Augusztus 20-i hatállyal betiltja az egyszer használható palackokban lévő víz árusítását a légikikötő, helyette újrahasznosítható üvegben vagy alumíniumban lehet majd vizet vételezni a terminálokban.
EU-biztos: a légitársaságoknak mérsékelniük kell a károsanyag-kibocsátásukat
Az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint az uniós állampolgárok elvárásai gyorsan változnak, és emiatt hamar el fog terjedni a környezetbarát közlekedés iránti igény, erre pedig a légitársaságoknak is reagálniuk kell, méghozzá emissziócsökkentéssel.
Heathrow: bioüzemanyagok támogatására fordítsák a reptéri adókat!
Arra kérte a kormányzatot a London-Heathrow repülőtér üzemeltetője, hogy az utasok után beszedett adót bioüzemanyagot támogatására fordítsák.
Online kalkulátorral vethető össze a repülés környezeti hatása a más közlekedési...
Például, ha két ember Londonból Barcelonába utazik, akkor vonattal vagy busszal 130 kilogrammnyi a szén-dioxid-kibocsátás, személygépkocsival 244 kilogramm, repülővel pedig 371 kilogramm.
EASA: tovább növekedett a légiközlekedés károsanyag-kibocsátása
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) jelentése szerint 2014-hez képest emelkedett a légiközlekedés károsanyag-kibocsátása, az új technológiák csak a forgalomnövekedés okozta többletet ellensúlyozzák.