Mindössze 55,2 gramm volt a Wizz Air utaskilométerenként számított átlagos szén-dioxid-kibocsátása 2022-ben, ez 15,4 százalékkal alacsonyabb a 2021-es évhez képest, és a légitársaság valaha mért legalacsonyabb éves értéke.

Emellett az adat a legalacsonyabb az iparágban, és további céljaként a légitársaság 2030-ig újabb 25 százalékkal tervezi csökkenteni az emisszió intenzitását – írja közleményében a vállalat.

A légitársaság fenntarthatósági stratégiájának szerves része a flotta megújítása, folyamatosan új Airbus A321neo modellekre cseréli repülőgépeit, 2022-ben 34 példánnyal bővült flottája. A Wizz Air az Airbus A321neo legnagyobb üzemeltetője Európában, és világszerte az egyik legnagyobb, több mint 300 példányra szóló, önálló rendelésállománnyal rendelkezik.

Fotó: AIRportal.hu

A tervek szerint a Wizz Air új generációs hajtóművekkel felszerelt, A320neo családba tartozó repülőgépeinek aránya az aktuális pénzügyi év végére meghaladja az 50 százalékot. A légitársaság jelenleg 177 Airbus repülőgépből álló flottát üzemeltet, amelyek átlagéletkora 4,6 év – ez a legfőbb versenytársak esetében nagyjából 10-re tehető.

A Wizz Air magyarországi járatainak tavaly több mint 40 százalékát teljesítette A321neóval, és idéntől már csak ezek a környezetkímélőbb típusváltozatok repülnek Budapestről.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A flotta megújítása mellett a Wizz Air folyamatosan újabb üzemanyag-hatékonysági megoldásokat dolgoz ki, illetve fejleszti az ehhez kapcsolódó analitikai rendszereit. A légitársaság emellett megállapodást írt alá az Airbusszal a hidrogénüzemű repülőgépekben rejlő lehetőségek feltárásáról, valamint az OMV-vel a fenntartható légijármű-üzemanyagok 2023 és 2030 közötti szállításáról.