Címke: szén-dioxid-kibocsátás
Rekordalacsony volt tavaly a Wizz Air egy utaskilométerre vetített karbonlábnyoma
Mindössze 55,2 gramm volt a légitársaság utaskilométerenkénti átlagos szén-dioxid-kibocsátása 2022-ben, ez 15,4 százalékkal kisebb a 2021-esnél.
Az OMV-től vesz fenntartható üzemanyagot a Wizz Air
A Wizz Air megállapodott a OMV-vel arról, hogy 2023 és 2030 közt 185 000 tonna mennyiségig vásárolhat fenntartható forrásból előállított repülőgép-üzemanyagot (SAF) az olajvállalattól.
Januártól a károsanyag-kibocsátástól is függ a légiközlekedési adó
A rendeletmódosítás az egy ülésre jutó károsanyag-kibocsátás tekintetében három kategóriát különít el, a legalacsonyabb esetében az induló utasonként fizetendő hozzájárulás mértéke az eredetinél alacsonyabb, a középsőnél változatlan, a legszennyezőbbnél viszont jelentősen magasabb lesz.
Elismerést kapott a budapesti reptér Greeanairport programja
Kiadta első, a 2021-es évről szóló fenntarthatósági jelentését a Budapest Airport, a cég Greeanairport programja pedig Effekt 2030 díjban részesült.
Három év alatt 176 töltőállomást épít ki elektromos reptéri járműveknek a Budapest Airport
Az üzemeltető a földi kiszolgálók, egyéb repülőtéri járművek és a partnervállalatok itteni járművei számára részben saját, részben EU-s forrásból növeli a töltőpontok számát.
Felére csökkentette két járata abszolút karbonkibocsátását az Air France
Az egyik járat Párizs és Montreal között közlekedett május 3-án Airbus A350-essel, a másik a francia főváros és Lisszabon között repült május 4-én egy Airbus A220-assal.
Három pillérre épülő környezetvédelmi programot indít az Air France
A Párizsi Klímaegyezmény céljainak eléréséért az Air France stratégiát dolgozott ki az emisszió csökkentésére és a szén-dioxid megkötését célzó projektek támogatására.
Nem mindig előnyös a vasút a rövidtávú repülés helyett
Egy friss jelentés alapján a szén-dioxid-kibocsátás mellett a szociális és gazdasági hatásokat is figyelembe véve a vasút nem feltétlenül alkalmas a rövidtávú repülések kiváltására.
Napenergiával készülő fenntartható kerozint vásárol a Swiss
A svájci nemzeti légitársaság jövőre már olyan fenntartható repülőgép-üzemanyagot is vásárol majd, amely napenergia és a légkörből kivont szén-dioxid felhasználásával készül.
A Budapest Airport is aláírta a toulouse-i nyilatkozatot
Az Airbus és az ATR, több európai légitársaság és repülőtér - köztük a Budapest Airport - is aláírta toulouse-i nyilatkozatot, amely új fejezetet nyit az európai légiközlekedés nettó zéró emissziójának 2050-es eléréséhez.
Az Embraer is belevág a nulla kibocsátású típusok fejlesztésébe
Projektjében a brazil gyártó maximum 50 utas szállítására alkalmas, fenntarthatóan működő koncepciókat vizsgál, amelyek különféle üzemanyagot használnának.
Repülő mellett busszal is viszi utasait a Finnair két belföldi járaton
A finn légitársaság jövő tavasszal indítja újra tamperei és turkui járatait, de az ATR-ek mellett tavasztól buszokat is üzembe állítanak az útvonalakon.
A Ryanair is bevezeti a karbonkompenzációt
Új kalkulátort indított a Ryanair, ennek segítségével a járat egy utasra eső teljes szén-dioxid-kibocsátását ellentételezni lehet.
Fenntartható kerozint vesz a Delta Air Lines
Több mint egymillió liter fenntartható forrásból származó repülőgép-üzemanyagot vásárolt a Delta Air Lines, ezt a mennyiséget három év alatt használja fel a légitársaság.
Nem állít forgalomba több Boeing 747-est a Cargolux
A kéthajtóműves típusok felé kacsintgat a luxemburgi áruszállító légitársaság, amely a Jumbók helyett már vizsgálja a lehetőségeket, ezek között van az utasszállítóból átalakított 777-300ERSF, a 777X, esetleg az A350F.
Cápabőrt kapnak a Lufthansa Cargo Boeing 777F gépei
Speciális fóliával látják el az áruszállító légitársaság flottáját, ennek eredményeképp jelentősen csökken majd a légellenállás, így a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás is.
Anyagi támogatást kért az EU-tól a repterek tanácsa a zöld projektekhez
A légikikötők nem képesek maguktól finanszírozni az uniós klímacélok elérését szolgáló beruházásokat, ezért anyagi támogatásra van szükségük az ACI Europe szerint.
Mintegy 57 százalékkal csökkent a légijáratok szén-dioxid-kibocsátása 2019-hez képest
A légi járatok számának csökkenésével szinte megegyezően mérséklődött Európában a repülés szén-dioxid-kibocsátása 2020-ban, de az egyes országok között nagyok a különbségek.
Jelentősen csökkent idén a szén-dioxid-kibocsátás a járvány miatt
Kínára nem vonatkozik a világtendencia. Eközben kimutatták, hogy a világ lakosságának leggazdagabb egy százaléka dupla annyi szén-dioxid-kibocsátást okoz, mint a legszegényebb 50 százaléka.
Kompenzálhatják repülésük ökológiai lábnyomát a Wizz Air utasai
Mostantól a légitársaság honlapján kiszámolhatjuk a repülésünk során kibocsátott szén-dioxid mennyiségét, és önkéntesen kompenzálhatjuk is utazásunk ökológiai lábnyomát éghajlatvédelmi projektek támogatásával.
Új megoldásokat vezet be az üzemanyagfogyasztás csökkentésére a Wizz Air
Szén-dioxid kibocsátásának további 33 százalékos mérséklését célzó vállalása részeként a Wizz Air újabb lépéseket tesz a flotta üzemanyag-fogyasztásának visszafogására.
Kompenzálja a reptéri transzferek emisszióját a bristoli légikikötő
Az európai repülőterek között elsőként vezeti be a bristoli légikikötő üzemeltetője, hogy ellentételezi az utasainak a város és a reptér közötti, oda- és visszautazásával járó károsanyag-kibocsátást.
Megnégyszereződhet a kínai légiközlekedés emissziója 2050-re
Előrejelzések szerint a mainak a négyszeresére emelkedhet a kínai légiközlekedés károsanyag-kibocsátása, ami újabb vitát gerjeszt arról, hogy miként kellene az emissziót kezelni a fejlődő országokban.
Kompenzálható a szén-dioxid-kibocsátás a Norwegian járatain
Mostantól a Norwegian utasainak is lehetőségük adódik foglalás során önként fizetni a szén-dioxid-kibocsátás kompenzálása érdekében.
Már 2020-tól karbonsemleges növekedésre állna át az Austrian Airlines
Már 2020-tól karbonsemleges növekedésre állna át az Austrian Airlines, tehát a légitársaság további fejlődése nem járna nagyobb károsanyag-kibocsátással.