A Wizz Air megállapodott a OMV-vel arról, hogy 2023 és 2030 közt 185 000 tonna mennyiségig vásárolhat fenntartható forrásból előállított repülőgép-üzemanyagot (SAF) a bécsi székhelyű olajvállalattól.

A szerződés a fapados légitársaság közleménye szerint elősegíti környezetvédelmi stratégiájának megvalósítását, hogy 2030-ra további 25 százalékkal csökkentse az utaskilométerenként számított szén-dioxid-kibocsátásának intenzitását, 2050-re pedig teljesen felszámolja azt.

A Wizz Air kiemeli, hogy Európában a legalacsonyabb egy utaskilométerre jutó karbonintenzitással, a világ egyik legfiatalabb flottájával és számos üzemanyag-hatékonysági kezdeményezéssel már most a fenntarthatóbb jövő felé vezeti a légiközlekedési iparágat. Ehhez járul hozzá az OMV számos fenntarthatósági kezdeményezése közül a repülést karbonmentesítő üzemanyag-technológiája.

(Fotó: AIRportal.hu)

„Piacvezető fenntarthatósági pozíciónkat az innovatív technológiákba történő beruházásokkal, valamint az elérhető legmodernebb repülőgépek leghatékonyabb működtetésével sikerült elérnünk. (…) A SAF-technológiák gyártásának és kutatásának támogatása a prioritásaink közt szerepel, ezért örömmel működünk együtt az OMV-vel a légiközlekedés szén-dioxid-kibocsátásának további csökkentése érdekében” – mondta Owain Jones, a Wizz Air fejlesztési vezetője.

A fapados légitársaság a napokban közölte azt is, hogy csatlakozott az AZEA-hoz, azaz a kibocsátásmentes légi közlekedésért létrehozott szövetséghez (Alliance for Zero-Emission Aviation).

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A kezdeményezést az Európai Bizottság indította el annak érdekében, hogy előmozdítsa az új generációs fenntartható repülőgépek elterjedését. A Wizz Air november 14-én lépett be az állami és magánpartnerekből álló tagságba, az Eurocontrol által szervezett közgyűlésen, amelyet az Európai Bizottság Védelmi és Űripari Főigazgatósága (DEFIS) vezetett.

A légitársaság tájékoztatása szerint azért csatlakozott a kezdeményezéshez, hogy közös erővel segítsék elő a hidrogén- és elektromos meghajtású repülőgépek piaci bevezetését, és ezzel csökkentsék az iparág szén-dioxid-kibocsátását. A tagok munkájuk során feltárják, milyen tényezők akadályozzák a zéró kibocsátású repülőgépek elterjedését, ajánlásokat és ütemterveket dolgoznak ki ezek megoldására, valamint kapcsolódó beruházási projekteket is támogatnak.

A Wizz Air közölte: a cég az ultradiszkont légitársaságok szempontjait osztja meg a tagokkal, hiszen a légitársaság és közvetlen versenytársai működési modelljükből fakadóan könnyen válhatnak a fenntartható légi közlekedésre való átállás éllovasaivá. Kedvezőbb helykihasználtságuk, alacsony üzemanyag-fogyasztásuk, valamint modern és technológiailag fejlett flottáik révén az utaskilométerenként számított karbonkibocsátásuk jelentősen alacsonyabb, mint más légitársaságoké.