Megszerezte az engedélyeket a kínai óriáshidroplán
A kínai hatóság kiadta a világ legnagyobb polgári kétéltű repülőgépe, a Kínai Légiközlekedési Ipari Vállalat (AVIC) által gyártott AG600-as típustanúsítványát.
Két szélestörzsű típusát is továbbfejlesztette az Airbus
Az A330neo esetében a felszállási és emelkedési paramétereken, az A350-900-asnál pedig a Rolls-Royce Trent XWB hajtóművek üzemanyag-fogyasztásán javítottak.
További A380-asok végzik alkatrészbányaként
A VAS Aero Services bejelentette, hogy megkezdi három Airbus A380-as óriásgép szétbontását és még használható alkatrészeik forgalmazását.
Fej-fej mellett teljesített az első negyedévben a két nagy gyártó
Az Airbus 136, a Boeing 130 kereskedelmi repülőgépet adott át az év első három hónapjában, mindkét gyártó nettó 204-204 repülőgéppel növelte rendelésállományát.
Alig használt A220-ast bontanak szét az alkatrészeiért
A Delta Air Lines az egyiptomi légitársaság egyik kivont Airbus A220-300-asából kiszerelt alkatrészekkel próbálja enyhíteni az ellátási problémákat.
Az Air Canadához kerül az első Airspace kabinnal szerelt A220-as
A jövő év elején állítja forgalomba az Air Canada az első olyan Airbus A220-asát, amelyet a gyártó új Airspace kabinberendezésével szereltek fel a nagyobb tárolókapacitás és komfort érdekében.
Alig tízéves A320neókat bontanak szét hamarosan
Egy repülőgép-alkatrészekkel kereskedő cég tucatnyi Airbus A320neót szerzett be, hogy szétbontsa a kevesebb mint 10 éves példányokat.
A következő évtized második felében érkezhet az új európai keskenytörzsű
Egyelőre a potenciálisan használható technológiákat vizsgálja az Airbus, amelyek alkalmazásával a mai A320neo családnál 20-30 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztású és károsanyag-kibocsátású, teljesen SAF-kompatibilis típust hozhat létre.
Először repült az orosz hajtóműves Superjet
Hétfőn hajtotta végre első tesztrepülését az orosz gyártmányú PD-8 típusú hajtóművekkel felszerelt Jakovlev (korábban Szuhoj) Superjet 100-as.
Befejezte az illesztési hibás 787-esek javítását a Boeing
Végzett az utolsó olyan Dreamliner átvizsgálásával és javításával a gyártó a 122 példány közül, amelyeken korábban illesztési hibákat találtak - jelentette be a kereskedelmi gépek üzletágának vezetője.
Újabb négy évre felfüggesztette az E175-E2 fejlesztését az Embraer
A brazil repülőgépgyártó immár harmadik alkalommal halasztotta az E2-család legkisebb tagjának fejlesztését, amely így leghamarabb 2029-ben folytatódhat.
Jóváhagyta az FAA az A320neo továbbfejlesztett hajtóművét
A Pratt & Whitney megkapta az amerikai hatóság tanúsítványát a PW1100G típusú hajtómű továbbfejlesztett, GTF Advantage változatához.
Hatósági engedély birtokában a Pratt hajtóműves A321XLR is
Az uniós hatóság kiadta a Pratt & Whitney GTF-hajtóművekkel felszerelt Airbus A321XLR forgalomba állításához szükséges típustanúsítványt, a Wizz Air hamarosan átveheti első példányát.
Az Airbus 820 repülőgép átadását tervezi idén
Az európai gyártó elérte célkitűzéseit a próbatételnek számító 2024-es évben, a megrendelésállomány erős gyarapodása mellett az összeszerelési ütem növelése, valamint a védelmi és űripari üzletág átalakítása volt a cég fókuszában.
Akár egy évet is késhet az Airbus A350F
Beszállítói problémák miatt a tervezettnél akár egy évvel később állhat forgalomba az A350F áruszállító, a gondok az utasszállító változatok gyártási rátájának növelésére is hatással lehetnek.
Idén is nehézségekre számít az ellátási láncban az ATR
A turbólégcsavaros regionális típust gyártó francia-olasz vállalat 35 repülőgépet adott át és 56 példányra szerzett megrendelést 2024-ben, az új és használt piacokat is beleértve 16 ügyféllel bővült vevőköre.
A földön nem lesz hallható a Boom Supersonic hangrobbanása
Végrehajtotta második szuperszonikus sebességű tesztrepülését a Boom XB-1-es demonstrátor, a fejlesztő cég pedig bejelentette, hogy a földön nem lesz hallható a szuperszonikus utasszállítója által keltett hangrobbanás.
Elhalasztotta hidrogénmeghajtású típusa piacra lépését az Airbus
Az európai gyártó 5-10 évvel későbbre tolná a ZEROe hidrogénüzemű repülőgép forgalomba állítását, emellett törölte az ilyen rendszerek A380-ason tervezett tesztjeit is, a kapacitást az A320neo család 2035 körül érkező utódjának fejlesztésére koncentrálják.
Jóváhagyták a Spirit Aerosystems eladását a részvényesek
Nagyobb részben a Boeing, kisebb részben az Airbus vásárolja fel a repülőgépek szerkezeti elemeinek gyártásával foglalkozó, wichitai központú vállalatot.
Először repült szuperszonikus sebességgel a Boom XB-1
A Boom Supersonic kísérleti XB-1 repülőgépe először lépte át a hangsebességet.
Mélypontra került a Boeing pénzügyileg is
Az amerikai repülőgépgyártó 11,8 milliárd dollár veszteséggel zárta a tavalyi évet, de elkötelezett a 737-7, 737-10 és 777-9 típusok tanúsítása, valamint a meglévő típusok gyártási rátájának növelése mellett.
Csak jövőre indulhat az új orosz keskenytörzsű sorozatgyártása
Csak 2026-ban indulhat el a Jakovlev MSz-21 típusú új generációs keskenytörzsű típus sorozatgyártása a nyugati komponensek kiváltása és az ezzel kapcsolatos tesztelési és tanúsítási folyamatok elhúzódása miatt.
Évi ötvenre növeli a C919-es gyártási rátáját a Comac
A kínai gyártó 2025-ben 30 új generációs keskenytörzsű repülőgép összeszerelését tervezi, aztán évi 50-re növeli az éves gyártási rátáját.
Öt hónapos kényszerszünet után újra repül a Boeing 777X
Miután a típus hajtóművét és sárkányszerkezetét összekötő szerkezeti elemen felfedezett sérülés miatt tavaly augusztusban földre parancsolták a teljes tesztflottát, most szállt fel először 777-9-es.
Az Airbus megközelítette, az Embraer elérte gépátadási célját tavaly
Megőrizte a világ legnagyobb repülőgépgyártója címet az Airbus 2024-ben, 766 példányt adott át kereskedelmi típusaiból, a Boeing még nem közölt adatot, de a gyártási problémái és a másfél hónapos sztrájk hatásai miatt ennek kevesebb felével zárta az évet, az Embraer viszont elérte a saját célszámát.