Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Nagyot bővít Charlestonban a Boeing

Egymilliárd dolláros befektetéssel 500 új munkahelyet hoz létre a 787-eseket gyártó dél-karolinai üzemében a Boeing, miközben a Seattle környéki telephelyein jelentős leépítésbe kezdett.

Bővíti bukaresti bázisát az Aeroplex

A spanyol Albastar érkezésével kettőre nő az egyidejűleg karbantartott repülőgépek száma az Aeroplex bukaresti bázisán, a tervek szerint jövő év végéig háromra bővülhet a karbantartási vonalak száma a Băneasa repülőtéren.

Újraindította a 737 MAX gyártósorait a Boeing

Több mint egy hónappal a sztrájk vége után megindult a munka a rentoni üzemben, miután novemberben történelmi mélypontra esett vissza a gépátadások száma.

Nem indultak újra a Boeing üzemei, az Airbus messze van az...

Noha a sztrájk november elején befejeződött az amerikai gyártónál, még mindig nem indult újra a termelés a rentoni és everetti üzemekben, az Airbusnak pedig nagyon bele kell húznia decemberben, hogy elérje az éves gépátadási célját.

Megnyílt az Aeroplex új Berendezéskarbantartó Központja

A közel 2 milliárd forintos beruházás eredményeként az új üzem repülőgépkerék- és fékagyjavítás, hajtóműalkatrészek karbantartása, valamint kompozit szerkezetek javítása terén biztosít világszínvonalú szolgáltatásokat.

Felhagy a rövid pályákra tervezett típusvariáns fejlesztésével az ATR

A francia-olasz regionális repülőgépgyártó nem folytatja a rövid futópályákon fel- és leszállni képes (STOL) ATR 42-600S változat fejlesztését, a célpiac csökkenése és beszállítói láncban tapasztalható gondok miatt.

Az Air Serbiával kötött együttműködéssel erősíti regionális pozícióját az Aeroplex

Az Aeroplex a következő évre karbantartási projektre szóló keretmegállapodást kötött a szerb nemzeti légitársasággal, ez újabb lépés a magyar vállalat regionális növekedésében.

Az Air China lesz az új generációs kínai szélestörzsű bevezető légitársasága

A Comac repülőgépgyártó és az Air China megállapodása szerint a kínai nemzeti légitársaság lesz a C929-es első üzemeltetője.

Szerdán újraindul a munka a Boeing üzemeiben

A sztrájkoló dolgozók elfogadták az amerikai gyártó négy évre elosztva 38 százalékos béremelést tartalmazó, megemelt ajánlatát, így véget ér a 737-es, 767-es és 777-es típusok összeszerelését megbénító, másfél hónapos munkabeszüntetés.

Indiában nyit összeszerelő sort az Airbus

Az európai repülőgépgyártó a Tata-csoporttal közös üzemében az indiai légierő 40 darab C295 turbólégcsavaros szállítógépének összeszerelését végzik majd.

A Boeing újabb ajánlatát is visszautasította a szakszervezet

Folytatódik a szeptember 13. óta tartó sztrájk az amerikai gyártónál, amely csökkenő bevételek mellett 4 milliárd dolláros veszteséget jelentett a harmadik negyedévben, a  cégvezető szerint alapjaiban kell megváltoztatniuk a vállalati kultúrát, mielőtt egy új típus kifejlesztésébe belefognak.

Megnyílt az Aeroplex bukaresti bázisa

Megkezdődött az első repülőgép karbantartása az Aeroplex bukaresti, a Băneasa repülőtéren létrejött bázisán, a román Romaero vállalattal együttműködésben.

Új néven repül tovább a kínai regionális típus

Az ARJ21 regionális repülőgépet C909-re keresztelte át a gyártó Comac.

Tovább késik a 777X, leáll a 767F gyártása és jelentős leépítésbe...

Az egy hónapja tartó sztrájk következményeként leállítja a 767F gyártását a Boeing, a cég megválik mintegy 17 ezer dolgozójától, a 777-9 pedig csak 2026-ban áll forgalomba.

Továbbra is nehéz helyzetben van mindkét nagy repülőgépgyártó

Az Airbus 497, a Boeing mindössze 291 kereskedelmi repülőgépet adott át 2024 első kilenc hónapjában, az európai cég viszont több mint kétszer annyi megrendelést szerzett, mint amerikai riválisa.

Nem látszik a munkabeszüntetés vége a Boeingnél

Az amerikai gyártó visszavonta megemelt bérajánlatát, a cég és a szakszervezet közötti tárgyalások újabb fordulója zárult sikertelenül.

Folytatódik a sztrájk a Boeingnél

A szakszervezet elutasította a menedzsment "véglegesnek és legjobbnak" nevezett ajánlatát a dolgozók juttatásairól, így folytatódik a 737, 767 és 777 típusok gyártósorait megbénító, szeptember 13. óta tartó munkabeszüntetés.

Rendkívüli intézkedéseket vezet be a sztrájk miatt a Boeing

A 737-es, 767-es és 777-es gyártósorok munkabeszüntetés miatti leállása következtében a szállítások felfüggesztésére kéri az ellátási láncot a Boeing, amely további fájdalmas intézkedéseket is bejelentett.

Elutasítják az ajánlatot és sztrájkba lépnek a Boeing dolgozói

A Seattle környékén működő gyárakban dolgozó 33 ezer alkalmazott elsöprő többsége elutasította a menedzsment által ajánlott megállapodást és a sztrájk mellett döntött.

Seattle környékén gyárthatják a Boeing új típusát

Elkerülheti a sztrájkot a Boeing a legnagyobb szakszervezettel megkötött előzetes megállapodás révén, a 25 százalékos béremelés mellett javítja a munkafeltételeket, és vállalja, hogy Seattle térségében gyártja majd a következő kereskedelmi típusát.

Elrendelte az A350-1000-esek hajtóműveinek vizsgálatát az EASA

Az uniós hatóság utasítást adott ki az Airbus A350-1000-esek Rolls-Royce Trent XWB-97 típusú hajtóműveinek rendkívüli ellenőrzésére a Cathay Pacific egyik repülőgépével történt eseményt követően.

Eddig nem tapasztalt hiba történt az A350-1000-esek hajtóművével

A Cathay Pacific átvizsgálja összes Airbus A350-1000-esének Rolls-Royce Trent XWB-97-es hajtóművét, miután az egyik járatnak vissza kellett fordulnia egy alkatrész eddig nem tapasztalt hibája miatt.

Újraindíhatják a polgári célú Il-76-osok gyártását

A tervek szerint 2028-ban kerülne forgalomba az Iljusin Il-76TD-90A, amely számos újítás mellett a korábbi változatokénál nagyobb hasznos terhelhetőséggel és hosszabb hatótávval rendelkezne.

Felfüggesztette az új generációs 777-es tesztrepüléseit a Boeing

Az egyik 777X hajtóművét és sárkányszerkezetét összekötő elemen felfedezett sérülés miatt földre parancsolta a teljes tesztflottát az amerikai gyártó.

Közel 500 A320neo van földön világszerte a GTF hajtóműproblémák miatt

A Pratt & Whitney hajtóművek alkatrészeibe került szennyezett fémpor miatt 2026-ig egyidejűleg átlagosan 350 repülőgép áll majd hajtóművek nélkül világszerte, de az alkatrész-gyártás felpörgetésével és több javítóműhely megnyitásával jelentősen csökken a jelenleg gépenként várható 300 napos javítás.
Hirdetés
Translate »