Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Kínaiak szállhatnak rá a gyengélkedő európai beszállítókra

Az egyik érdekképviseleti csoport szerint leginkább cégek közti konszolidációval lehetne elkerülni, hogy más kontinens befektetői részesedést szerezzenek fontosabb európai gyártócégekben.

A továbbfejlesztés sem mentette volna meg az A380-as programot

John Leahy, az európai gyártó volt kereskedelmi vezetője szerint az árazási és tervezési hibákban bővelkedő típus gyártásának korai leállítását érdemben egy modernizált változat sem akadályozta volna meg.

Az Airbus volt vezetője szerint átverték őket az A380-as hajtóműveinek gyártói

A legendás John Leahy azt mondja: a kétszintes óriásgép fejlesztéskor a házon belüli koncepcionális hibák mellett a hajtóműveket szállító két cég becsapta a gyártót, ezért lett sikertelen a típus.

Januárig eltart a 737 MAX engedélyezése az EU hatóságánál

Korábban novemberre ígérte, de végül jövő év elején fogja jóváhagyni az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) a Boeing 737 MAX újbóli forgalomba állítását az unióban.

Kína továbbra sem tervezi a 737 MAX-ok repülési tilalmának feloldását

Kína továbbra sem engedi felszállni a halálos balesetek miatt földre parancsolt Boeing 737 MAX típusváltozatú repülőgépeket.

Újra repülhet a Boeing 737 MAX

Több mint 600 nappal a globális földre parancsolása után az FAA visszavonta a Boeing 737 MAX repülési tilalmát, így a típusváltozat az átalakítások és pilótaképzés után újra repülhet, bár egyelőre csak az USA területén.

Fenntartható üzemanyaggal teszteli az UltraFan hajtóművet a Rolls-Royce

Az ökológiai lábnyomot csökkentő programjának részeként a brit hajtóműgyártó először használ teljes mértékben fenntartható üzemanyagot a még fejlesztés alatt álló, új generációs erőforrása földi tesztelésénél.

Elkészült az orosz hajtóművekkel felszerelt MSz-21-es változat

Kigördült az összeszerelő csarnokból az Irkut keskenytörzsű típusának az a tesztpéldánya, amelyet már Aviadvigatel PD-14-es hajtóművekkel láttak el, ezen változat az MSz-21-310 jelzést kapta.

Újabb megrendeléseket veszített a Boeing októberben

Lízingcégek és légitársaságok is visszamondtak néhány 737 MAX-re szóló megrendelést októberben, miközben a Boeing egyetlen új gépet sem adott el.

A válság ellenenére viszonylag jó számokat produkált az Airbus októberben

Az elmúlt hónapokhoz képest remek teljesítményt nyújtott az Airbus az eladások és átadások terén: új megrendelések érkeztek, és annyi repülőgépet adott át, mint a járvány előtt.

Még több változtatást szeretnének a 737 MAX-képzésben a pilótaszakszervezetek

Bár a hatóságok számos változtatást kértek a gyártótól, az amerikai pilóták jelentős részét képviselő szakszervezetek még több módosítást szeretnének a Boeing 737 MAX képzési anyagaiban.

A 737 MAX jövőjén múlhat a Boeing új típusa, de sokan...

A Safran vezetője szerint a Boeing mégis megvalósítana egy új típust, de ennek mikéntje a 737 MAX és a cég helyzetén is múlik, szakértők viszont abszurdnak tartják a fejlesztés ötletét.

Felfüggeszti a Space Jet fejlesztését a Mitsubishi

A világjárvány következtében romló üzleti kilátások miatt a cég leállítja a Space Jet fejlesztését, de nem zárták ki a folytatás lehetőségét.

Új légcsavaros regionális utasszállítót fejlesztene 2027-re az Embraer

Az Embraer a jelenlegieknél nagyobb és hatékonyabb turbólégcsavaros típust dobna piacra 2027-ben. Prognózisa szerint a légiközlekedés 3-5 év múlva éri el a járvány előtti szintet, de kisebb növekedési ütemmel.

Kicsit későbbre halaszthatja a gyártás felpörgetését az Airbus

Pár hónappal később, de az Airbus továbbra is tervezi, hogy növeli a keskenytörzsű gépeinek gyártási ütemét, a negyedéves pénzügyi jelentés szerint pedig megállt a pénzkiáramlás, bár veszteség így is keletkezett.

Csaknem harmadával kisebb a Boeing bevétele, további elbocsátás jön

A harmadik negyedévet is veszteséggel zárta a Boeing, a 737 MAX problémája ugyan megoldódni látszik, de a járvány hatásai még egy ideig megmaradnak, a cég 30 ezer dolgozóját küldi el jövőre.

Új hangárt épít Ferihegyen az Aeroplex

Letették az Aeroplex of Central Europe Kft. szélestörzsű repülőgépek teljes körű kiszolgálására is képes új hangárjának alapkövét, a beruházás várhatóan 2022. elejére fejeződik be.

Az A320-as gyártásának felpörgetésére készül az Airbus

Az Airbus arra készül, hogy akár jövő nyáron közel 20 százalékkal növelje az A320-as család típusainak gyártását, ha a légiközlekedés elkezd helyreállni.

Az EU beintett az USA-nak, folytatódik az Airbus-Boeing kereskedelmi vita

Elutasítja az illetékes EU-biztos az ajánlatot, így folytatódhat a kereskedelmi háború, amelynek középpontjában az Airbus és a Boeing, illetve ezen cégek állami támogatása áll.

Elégedett a 737 MAX változtatásaival az EASA vezetője

Bár szeptemberben Patrick Ky még korábbra várta, a mostani nyilatkozata szerint a típus csak valamikor az év végén állhat újra forgalomba, a harmadik állásszög-szenzor pedig két év múlva jelenhet meg.

Airbus vs Boeing: meghaladta az 1000 példányt a lemondott 737 MAX-ok...

Nem meglepő módon megrendelések nélkül zárta szeptembert az Airbus és a Boeing, a gépátadások pedig a korábbihoz képest lassabban mennek. A Boeing fájdalmas mérföldkövet ért el a 737 MAX-oknál.

Amerikai légitársaságoknak adna el lemondott 737 MAX-okat a Boeing

Minden erejével igyekszik értékesíteni a gyártó a már elkészült, de eredeti megrendelőik által visszamondott példányokat.

Négymilliárd dollárnyi árura vethet ki büntetővámot Európa a Boeing tiltott támogatása...

Négymilliárd USA-dollár értékű, Egyesült Államokból érkező árura vethet ki büntetővámot az Európai Unió a Kereskedelmi Világszervezet döntése értelmében, köztük Boeing-repülőgépekre.

Átadta az 1500. A330-ast az Airbus

Az A330-900neo a Delta Air Lines-hoz került, a minap pedig az uniós hatóság kiadta a tanúsítást a megnövelt felszállótömegű változatra, ami jelentős hatótáv-növekedést jelent ugyanakkora terhelésnél.

Átadta a tízezredik legyártott A320-as családba tartozó gépet az Airbus

Átadta a 10 000. gyártási számú, A320-as családba tartozó repülőgépét az Airbus, az A321neo a libanoni Middle East Airlines flottájába került.
Hirdetés