Nagy volumenű cargogép-rendeléssel indította Farnborough második napját a Boeing
A Farnborough Air Show második napján is jól fogytak a keskenytörzsűek, az Airbusnak sikerült az A220-as típusra is üzletet kötni, nagyot durrantott az Embraer összesen 300 regionális jet eladásával, nyolc A350-es, két A330-200-as, három 787-9 Dreamliner is elkelt, nem beszélve a reggeli öt 747-8F és 29 777F rendelésről.
A CFM és a Pratt is igyekszik túllendülni a hajtóműgondokon
A két gyártó igyekszik úrrá lenni az új generációs hajtóműcsaládjaik különböző problémáin, CFM LEAP-ből egyébként többet rendeltek az A320neo-vevők, mint a Pratt&Whitney szerkezetéből.
Megszerezte ETOPS minősítését az Airbus A220-as hajtóműve
180 perces ETOPS minősítést szerzett a Pratt & Whitney PW1500G típusú hajtóműve, ezt a változatot kizárólag a kanadai fejlesztésű Airbus A220-as típuscsaládra szerelik.
Boeing NMA: szélestörzsűek kényelmét kell a keskenytörzsűek hatékonyságával ötvözni
A Boeing vezérigzagtója szerint az új 757-es utódnak a szélestörzsűek kényelmét és a keskenytörzsűek hatékonyságát kell ötvözni. Ha sikerül, akkor akár 5 ezer példányra is lehet igény.
Szélestörzsű repülőgép-eladásokkal indította Farnborough-t a két nagy gyártó
Az Airbus és a Boeing is erősen indított a Farnborough Air Show első napján, mindkét nagy gyártó nagy volumenű és milliárdos értékű szélestörzsű repülőgép-megrendeléseket jelentett be már az első órákban.
Boeing-Embraer üzlet: betarthatnak a brazil szakszervezetek
Nem garantált a munkahelyek megtartása a brazil Embraernél a Boeing-ügylet kapcsán, ezért a szakszervezetek a kormánytól várják, hogy vétózza meg a felvásárlást.
Nem lesz „797”-es programindítás Farnborough-ban
2019 év végéig dönthet a Boeing az új közepes méretű és hatótávolságú, sokak által 797-esként emlegetett típusról.
Több kisebb megrendeléssel várja Farnborough-t az ATR
Kilenc repülőgépre szóló, öt kisebb megrendelést jelentett be a francia-olasz turbólégcsavaros regionális repülőgépgyártó a Farnborough Air Show előtt.
Cápa a London City repülőtéren
Úton a Farnborough Air Show-ra London City repülőterére érkezett az Embraer E190-E2 prototípusa az airshow alkalmából készített feltűnő cápás festésben.
Tom Enders: katasztrofális hatásai lennének a hard Brexitnek
Az Airbus vezetője szerint "katasztrofális" hatásai lennének egy hrd Brexitnek, azaz megállapodások nélküli kilépésnek, a kilépés miatt az Airbus a teljes gyártási folyamat átszervezésére kényszerülne.
Bemutatta az A220-as típuscsaládot az Airbus Toulouse-ban
A220-as típusjelzéssel és Airbus gyári festéssel mutatta be a kanadai Bombardiertől átvett C Series típuscsaládot az európai repülőgépgyártó.
A Brexit és a kereskedelmi háborúk miatt aggódik, de piaci helyzetét...
A Brexit és a kibontakozó kereskedelmi háborúk miatt aggódik az Airbus, ugyanakkor a jelenlegi gyártási problémák ellenére az európai gyártó optimista a piaci helyzetét illetően.
Célegyenesben a Boeing – Embraer megállapodás
A nem kötelező érvényű szándéknyilatkozat szerint a létrejövő vegyesvállalat 80%-os részesedését birtokolja a Boeing, az üzlet véglegesítése 2019 év végére várható.
Felvázolta a Boeing hiperszonikus terveit
Az amerikai gyártó szerint van jövője a nagy sebességű polgári repülésnek, de a terveket csak húsz-harminc év múlva lehet megvalósítani.
Átvette a C Series programot az Airbus a Bombardier-től
Július 1-jével hivatalosan is átvette a CSeries programot a Bombardier-től az Airbus, de a központ továbbra is Kanadában lesz. Az Airbusnak lesz mit helyre tennie.
Nem tudja tartani A320neo átadásait az Airbus
Nem tudja tartani az idénre tervezett Pratt & Whitney hajtóműves A320neo átadási célját az Airbus, hiába igyekszik az amerikai gyártó felpörgetni a hibák kijavítása utáni gyártást.
Ismét hibát találtak a Pratt új generációs hajtóművén
Folytatódik a szappanopera: az amerikai repülésfelügyelet direktívája szerint 189 darab PW1100G szerkezetben kell részegységet cserélni a nagy nyomású kompresszor-egység egy újabban felfedezett, idő előtti korróziója miatt.
Tovább gyúrná az Superjetet a Szuhoj
A meglévő változatokon is alakítana, de hamarosan új Superjet variánst is fejlesztene a Szuhoj.
Nem akarja újrahajtóművezni a CRJ-családot a Bombardier
Nem volna előnyös egy új generációs hajtómű a kanadai gyártó szerint a CRJ-típuscsaládon, viszont a Q400-as turbólégcsavaros típus megkaphatja az újfajta kabinberendezést.
Megkezdte az első A320neo corporate jet összeszerelését az Airbus
Megkezdte az első új generációs hajtóművekkel felszerelt, keskenytörzsű corporate jet, egy ACJ320neo végszerelését az Airbus Hamburgban.
Még júniusban várja a hajtóműgyártók ajánlatait a Boeing a „797”-es típushoz
Június 27-ig kell beadnia ajánlatát a CFM International, a Pratt & Whitney és a Rolls-Royce hajtóműgyártóknak a Boeing új közepes, NMA típusához javasolt hajtóművekre. Vita van azon a téren is, hogy a Boeing szerint 4-5 ezer, míg a hajtóműgyártók szerint csak 2-3 ezer "797"-esre lesz kereslet.
Bevezetési rekordot döntött a 737 MAX
Bevezetési rekordot döntött a Boeing 737 MAX, még egyetlen repülőgépből sem sikerült megadott idő alatt annyit leszállítani, mint a MAX-ekből. Ráadásul a típus viszonylag hibamentesen üzemel.
Az Airbus kivonulhat az Egyesült Királyságból
Az Airbus kivonulhat az Egyesült Királyságból, amennyiben átmeneti megállapodás nélkül lép ki az ország az Európai Unióból.
Boeing 757-utód: céldátum már van, döntés még nincs
Ragaszkodik a 2025-ös forgalomba állítási céldátumhoz, de a program hivatalos indításával nem siet a Boeing. A gyártó szerint nem maga a repülőgép lesz forradalmian új, hanem a mögötte lévő gyártási technológia. Eközben az Airbus boszorkánykonyhájában is forralnak valamit.
A franciák elszúrták, az Airbus megpróbálja helyrehozni a kínai kapcsolatokat
Francia diplomaták rendesen beletenyereltek az Airbus egyik kínai üzletébe, amiből diplomáciai bonyodalom lett, a toulouse-i cég most megpróbálja megmenteni 180 gépes rendelését.







































