Célegyenesben a Boeing – Embraer megállapodás
A nem kötelező érvényű szándéknyilatkozat szerint a létrejövő vegyesvállalat 80%-os részesedését birtokolja a Boeing, az üzlet véglegesítése 2019 év végére várható.
Felvázolta a Boeing hiperszonikus terveit
Az amerikai gyártó szerint van jövője a nagy sebességű polgári repülésnek, de a terveket csak húsz-harminc év múlva lehet megvalósítani.
Átvette a C Series programot az Airbus a Bombardier-től
Július 1-jével hivatalosan is átvette a CSeries programot a Bombardier-től az Airbus, de a központ továbbra is Kanadában lesz. Az Airbusnak lesz mit helyre tennie.
Nem tudja tartani A320neo átadásait az Airbus
Nem tudja tartani az idénre tervezett Pratt & Whitney hajtóműves A320neo átadási célját az Airbus, hiába igyekszik az amerikai gyártó felpörgetni a hibák kijavítása utáni gyártást.
Ismét hibát találtak a Pratt új generációs hajtóművén
Folytatódik a szappanopera: az amerikai repülésfelügyelet direktívája szerint 189 darab PW1100G szerkezetben kell részegységet cserélni a nagy nyomású kompresszor-egység egy újabban felfedezett, idő előtti korróziója miatt.
Tovább gyúrná az Superjetet a Szuhoj
A meglévő változatokon is alakítana, de hamarosan új Superjet variánst is fejlesztene a Szuhoj.
Nem akarja újrahajtóművezni a CRJ-családot a Bombardier
Nem volna előnyös egy új generációs hajtómű a kanadai gyártó szerint a CRJ-típuscsaládon, viszont a Q400-as turbólégcsavaros típus megkaphatja az újfajta kabinberendezést.
Megkezdte az első A320neo corporate jet összeszerelését az Airbus
Megkezdte az első új generációs hajtóművekkel felszerelt, keskenytörzsű corporate jet, egy ACJ320neo végszerelését az Airbus Hamburgban.
Még júniusban várja a hajtóműgyártók ajánlatait a Boeing a „797”-es típushoz
Június 27-ig kell beadnia ajánlatát a CFM International, a Pratt & Whitney és a Rolls-Royce hajtóműgyártóknak a Boeing új közepes, NMA típusához javasolt hajtóművekre. Vita van azon a téren is, hogy a Boeing szerint 4-5 ezer, míg a hajtóműgyártók szerint csak 2-3 ezer "797"-esre lesz kereslet.
Bevezetési rekordot döntött a 737 MAX
Bevezetési rekordot döntött a Boeing 737 MAX, még egyetlen repülőgépből sem sikerült megadott idő alatt annyit leszállítani, mint a MAX-ekből. Ráadásul a típus viszonylag hibamentesen üzemel.
Az Airbus kivonulhat az Egyesült Királyságból
Az Airbus kivonulhat az Egyesült Királyságból, amennyiben átmeneti megállapodás nélkül lép ki az ország az Európai Unióból.
Boeing 757-utód: céldátum már van, döntés még nincs
Ragaszkodik a 2025-ös forgalomba állítási céldátumhoz, de a program hivatalos indításával nem siet a Boeing. A gyártó szerint nem maga a repülőgép lesz forradalmian új, hanem a mögötte lévő gyártási technológia. Eközben az Airbus boszorkánykonyhájában is forralnak valamit.
A franciák elszúrták, az Airbus megpróbálja helyrehozni a kínai kapcsolatokat
Francia diplomaták rendesen beletenyereltek az Airbus egyik kínai üzletébe, amiből diplomáciai bonyodalom lett, a toulouse-i cég most megpróbálja megmenteni 180 gépes rendelését.
Az Iberia első XWB-jén debütál A350-900-asok módosított szárnya
Módosított szárny és ajtókeret, illetve új winglet jelenik meg a spanyol légitársaság első A350-esével, a fejlesztéseknek köszönhetően az A350-900-as típus hatótávolsága növekszik, az üzemanyag-fogyasztása pedig csökken.
Hamarosan érintőképernyőket kap az Airbus A350-es
Beelőzheti az Airbus amerikai vetélytársát, már tesztelés alatt vannak az A350 XWB pilótafülkéjébe szánt érintőképernyők.
Világ körüli úton az Airbus A330neo
A TAP Portugal leendő A330-900 repülőgépén, mely a vadonatúj Airspace by Airbus kabinberendezésével van felszerelve, a típus forgalomba állása előtti utolsó teszteléseket végzik el.
Még tovább növelné az A321-es hatótávját az Airbus
Még tovább növelné az Airbus az A321LR-ek hatótávját, hogy konkurenciát állítson a még csak papíron létező Boeing 797-esnek. A cél, hogy az észak-amerikai légitársaságok ezt válasszák a 797-es helyett.
Repedések lehetnek a wingletes Boeing 767-300-asok szárnyain
Anyagfáradásra visszavezethető repedéseket találtak egyes wingletes 767-300-asok szárnyain, az üzemeltetőknek gyakori és rendszeres vizsgálatokat kell elvégezni az FAA rendelkezése szerint.
Kérdőjeles a legelső Boeing 777-es sorsa
Eddig a hongkongi Cathay Pacific flottájában szolgált a legelsőként megépült 777-es: a 24 éves gépet a légitársaság a seattle-i repülési múzeumnak adná, amely azonban egyelőre nem fogadókész.
Jön a megnövelt felszállótömegű és hatótávú A350-1000-es
Megjelent az Airbus termékkatalógusában egy 316 tonnás, legnagyobb felszállótömegű változat is a hosszú A350-esből, amely 5,5 tonnával több terhet szállíthat, vagy 730 kilométerrel távolabbra repülhet az alapverzióhoz képest.
Közeleg a megállapodás a Boeing-Embraer házasságról
Információk szerint a brazil politika már támogatja a végső megállapodástervezetet, így hamarosan a Boeing átveheti az Embraer utasszállító üzletágát.
Hivatalos: több ezer fős leépítés a Rolls-Royce-nál
Több ezer alkalmazottjától válik meg a brit Rolls-Royce repülőgép-hajtómű gyártó és hadiipari csoport, amely az elmúlt évek termelési és gazdálkodási válságai után átfogó átalakítási programba kezdett.
Airbus vs Boeing: májusban is a Boeing volt a jobb
Folytatódott a Boeing menetelése az Airbusszal szemben a rendelések és átadások "versenyében", az ötödik hónapban mindkét szegmensben jobban teljesítettek az amerikaiak, mint az európaiak.
Több ezer embert bocsát el a Rolls Royce
Több ezer embert bocsát el a brit Rolls Royce átstrukturálási programjának keretében, eközben újabb Trent 1000-es hajtóműveken találtak kompresszorhibát.
Július 1-től veszi át a C Series típuscsaládot az Airbus
Megvan a hatósági jóváhagyás, július 1-től az Airbus irányítja a C Series programot, azaz a CS100 és CS300 típusok gyártását, marketingjét és értékesítését. Az európai gyártó teljesen integrálja az A320-as családba a kanadai típust.








































