Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Jön a megnövelt felszállótömegű és hatótávú A350-1000-es

Megjelent az Airbus termékkatalógusában egy 316 tonnás, legnagyobb felszállótömegű változat is a hosszú A350-esből, amely 5,5 tonnával több terhet szállíthat, vagy 730 kilométerrel távolabbra repülhet az alapverzióhoz képest.

Közeleg a megállapodás a Boeing-Embraer házasságról

Információk szerint a brazil politika már támogatja a végső megállapodástervezetet, így hamarosan a Boeing átveheti az Embraer utasszállító üzletágát.

Hivatalos: több ezer fős leépítés a Rolls-Royce-nál

Több ezer alkalmazottjától válik meg a brit Rolls-Royce repülőgép-hajtómű gyártó és hadiipari csoport, amely az elmúlt évek termelési és gazdálkodási válságai után átfogó átalakítási programba kezdett.

Airbus vs Boeing: májusban is a Boeing volt a jobb

Folytatódott a Boeing menetelése az Airbusszal szemben a rendelések és átadások "versenyében", az ötödik hónapban mindkét szegmensben jobban teljesítettek az amerikaiak, mint az európaiak.

Több ezer embert bocsát el a Rolls Royce

Több ezer embert bocsát el a brit Rolls Royce átstrukturálási programjának keretében, eközben újabb Trent 1000-es hajtóműveken találtak kompresszorhibát.

Július 1-től veszi át a C Series típuscsaládot az Airbus

Megvan a hatósági jóváhagyás, július 1-től az Airbus irányítja a C Series programot, azaz a CS100 és CS300 típusok gyártását, marketingjét és értékesítését. Az európai gyártó teljesen integrálja az A320-as családba a kanadai típust.

Ruslan újratöltve: gyártanák a típust az oroszok

Modernizálnák és újra sorozatgyártásba helyeznék a négyhajtóműves óriás-áruszállító repülőgépet az oroszok, akik szerint a típus nem ukrán szellemi tulajdon.

Repedés a pilonon: ezért fontos az alapos karbantartás

Az ausztrál közlekedésbiztonsági hivatal végső jelentése szerint a Qantas egyik Boeing 747-esének hajtóműpilonjában talált repedéseket a légitársaság önként vállalt, sűrűbb vizsgálatainak köszönhetően fedezték fel időben.

BelugaXL: egy lépéssel közelebb a felszálláshoz

Újabb teszteken van túl az Airbus óriás szállító repülőgépe.

Új lehetőségeket nyitnak a „crossover” jetek

A Bombardier C Series családja és az Embraer E2-je új generációs típusként nagyobb nyereségességet és eddig nem tapasztalt flexibilitást nyújt a légitársaságoknak.

Vizsgálja az Airbus az A350-1000 hatótávnövelését

A Qantas tervezett közvetlen Sydney-London és hasonló, 20 órás járataihoz nem csak az A350-900-as, hanem a hosszabb törzsű változat módosítását is el tudja képzelni az Airbus.

Nemsokára száz A320neo állhat hajtóművek nélkül

Az Airbus üzemeiben hamarosan eléri a százat azon A320neo családba tartozó, elkészült gépek száma, amelyeket egyelőre nem tudnak átadni az üzemeltetőknek a hajtóműgyártók hibájából.

Nagyobb lesz a kínai-orosz szélestörzsű repülőgép

A CR929-600-as alapmodell legújabb specifikációja szerint a gép hosszabb és szélesebb lesz az eredeti elképzeléshez képest, így a Boeing 787-9, az A330-900neo és az A350-900 környékére pozicionálják.

Felgyorsítja a Rolls-Royce a 787-esek hajtóművizsgálatát

Hamarosan megkezdi az új részegység tesztelését a Rolls-Royce, amellyel megszüntethetők a Dreamlinerek hajtóműproblémái, de addig is, az átvizsgálási határidő miatt az eddiginél több gépet kell kivonni a forgalomból.

Nem változtat a LEAP hajtóművek gyártási rátáján a Safran

Nem változtat a LEAP hajtóművek gyártási rátáján a Safran, a CFMI konszern egyik tagja, mert nem biztos a beszállítói láncolat teherbírásában. Úgy tűnik, nem akarnak abba a hibába esni, mint a Zodiac, amely most már a Safran érdekkörébe tartozik.

Iskolának adományoz egy CSeries-t a Bombardier

Az egyik legnagyobb kanadai repülőgépszerelő iskolának adományozza a Bombardier a CS100-as hármas számú tesztpéldányát.

Megkezdődött az első ACJ320neo gyártása

Még idén átadja majd az Airbus az első két üzleti gépnek készülő A320neót.

Zöld jelzést kapott a kisebb MRJ

Bár a nagyobb, 90-es típus fejlesztése is több éves csúszásban van, a Mitsubishi úgy döntött, zöld utat ad a kisebb, 70-es MRJ fejlesztésének is.

Boeing 777X felhajtható szárnyvég – feltételekkel

Mivel eddig még nem volt a légiközlekedésben ilyesmi, az USA repülési hatósága tíz pontban foglalta össze, milyen feltételek mentén engedélyezi a Boeing 777X felhajtható szárnyvégeit.

Nem jött össze a United megállapodás az Airbusnak

A Reuters szerint az Airbus elbukta a Boeinggel szembeni harcát a Unitednél, az amerikai légitársaság az A330-asok helyett további Dreamlinereket vásárol majd.

Végleg elmeszelték az Airbust tiltott állami forrásokért

A Világkereskedelmi Szervezet újabb határozata szerint tiltott támogatást kapott az Airbus. A Boeing elleni európai beadványról a következő döntés nemsokára szintén megszületik.

Szándéknyilatkozat, opció, vételi jog: mi a különbség?

Ha egy légitársaság vagy lízingcég repülőgépeket vesz, a bejelentéskor különböző kifejezéseket használnak, most bemutatjuk, mi az eltérés közöttük.

Kínai befektető is beszáll a szuperszonikus utasszállító fejlesztésébe

A kínai Ctrip, óriás utazásszervező cég is beszáll a Boom Technology szuperszonikus utasszállítójának fejlesztésébe, így csökkentenék felére Kína és az USA nyugati-parti nagyvárosai közötti mintegy fél napos repülési időt.

Új generációs szárnyakat tervez az Airbus

Az előzetes adatok szerint valóban előnyös az egyik A340-es prototipuson jelenleg tesztelt, kisebb légellenállású szárnykialakítás, de az Airbus eközben kutatóprogramot is indított egy új, következő generációs szerkezet megalkotására.

Airbus vs Boeing: több gépet adott át az Airbus, többet rendeltek...

Érdekesen alakult a két nagy repülőgépgyártó megrendelés-gépátadás versenye, fordított eredményt hozott ugyanis az év negyedik hónapja.
Hirdetés
Translate »