Nagyobb lesz a kínai-orosz szélestörzsű repülőgép
A CR929-600-as alapmodell legújabb specifikációja szerint a gép hosszabb és szélesebb lesz az eredeti elképzeléshez képest, így a Boeing 787-9, az A330-900neo és az A350-900 környékére pozicionálják.
Felgyorsítja a Rolls-Royce a 787-esek hajtóművizsgálatát
Hamarosan megkezdi az új részegység tesztelését a Rolls-Royce, amellyel megszüntethetők a Dreamlinerek hajtóműproblémái, de addig is, az átvizsgálási határidő miatt az eddiginél több gépet kell kivonni a forgalomból.
Nem változtat a LEAP hajtóművek gyártási rátáján a Safran
Nem változtat a LEAP hajtóművek gyártási rátáján a Safran, a CFMI konszern egyik tagja, mert nem biztos a beszállítói láncolat teherbírásában. Úgy tűnik, nem akarnak abba a hibába esni, mint a Zodiac, amely most már a Safran érdekkörébe tartozik.
Iskolának adományoz egy CSeries-t a Bombardier
Az egyik legnagyobb kanadai repülőgépszerelő iskolának adományozza a Bombardier a CS100-as hármas számú tesztpéldányát.
Megkezdődött az első ACJ320neo gyártása
Még idén átadja majd az Airbus az első két üzleti gépnek készülő A320neót.
Zöld jelzést kapott a kisebb MRJ
Bár a nagyobb, 90-es típus fejlesztése is több éves csúszásban van, a Mitsubishi úgy döntött, zöld utat ad a kisebb, 70-es MRJ fejlesztésének is.
Boeing 777X felhajtható szárnyvég – feltételekkel
Mivel eddig még nem volt a légiközlekedésben ilyesmi, az USA repülési hatósága tíz pontban foglalta össze, milyen feltételek mentén engedélyezi a Boeing 777X felhajtható szárnyvégeit.
Nem jött össze a United megállapodás az Airbusnak
A Reuters szerint az Airbus elbukta a Boeinggel szembeni harcát a Unitednél, az amerikai légitársaság az A330-asok helyett további Dreamlinereket vásárol majd.
Végleg elmeszelték az Airbust tiltott állami forrásokért
A Világkereskedelmi Szervezet újabb határozata szerint tiltott támogatást kapott az Airbus. A Boeing elleni európai beadványról a következő döntés nemsokára szintén megszületik.
Szándéknyilatkozat, opció, vételi jog: mi a különbség?
Ha egy légitársaság vagy lízingcég repülőgépeket vesz, a bejelentéskor különböző kifejezéseket használnak, most bemutatjuk, mi az eltérés közöttük.
Kínai befektető is beszáll a szuperszonikus utasszállító fejlesztésébe
A kínai Ctrip, óriás utazásszervező cég is beszáll a Boom Technology szuperszonikus utasszállítójának fejlesztésébe, így csökkentenék felére Kína és az USA nyugati-parti nagyvárosai közötti mintegy fél napos repülési időt.
Új generációs szárnyakat tervez az Airbus
Az előzetes adatok szerint valóban előnyös az egyik A340-es prototipuson jelenleg tesztelt, kisebb légellenállású szárnykialakítás, de az Airbus eközben kutatóprogramot is indított egy új, következő generációs szerkezet megalkotására.
Airbus vs Boeing: több gépet adott át az Airbus, többet rendeltek...
Érdekesen alakult a két nagy repülőgépgyártó megrendelés-gépátadás versenye, fordított eredményt hozott ugyanis az év negyedik hónapja.
Nem szállíthat Iránnak a Boeing és az Airbus
Az Egyesült Államok bejelentette, hogy kilép az iráni atomszerződésből és visszaállítja a szankciókat.
Tovább korlátozta a hajtóműhibás Dreamlinernek ETOPS-engedélyét az FAA
Újabb szigorú korlátozásokat léptet életbe a Boeing legújabb szélestörzsűjére az FAA.
Együttműködéssel enyhítené az iparági szakemberhiányt az Aeroplex
A magyar és külföldi repülőgépiparban tapasztalható szakemberhiány enyhítése érdekében kötött stratégiai együttműködési megállapodást a nemzeti tulajdonú Aeroplex Kft. és a csepeli Kossuth Lajos Szakgimnázium.
Titokzatos vevő rendelt huszonkét Airbus A319neót
A legkisebb új generációs Airbus nem igazán kelendő, de most egy egyelőre ismeretlen megrendelőre talált, így ismét majdnem fej fej mellett áll a konkurens Boeing 737 MAX 7-essel, de a Bombardier CS300 még mindig népszerűbb náluk.
Megkezdődött a CR929-es koncepcionális tervezése
Felvázolta a COMAC a leendő orosz-kínai szélestörzsű koncepcióját a potenciális beszállítóknak.
Letaszította a trónról az Egek Királynőjét a kéthajtóműves utód
Meghaladta az átadott és forgalomba helyezett 777-esek száma a 747-esekét, de az 1544 példányos mérföldkövet még az Airbus A330 is átlépheti a közeljövőben.
Az év végén nyílik a Boeing átadóközpontja Kínában
Idén év végén nyitja meg 737-es átadóközpontját a Boeing Kínában, a kínai Comac gyártóval vegyesvállalatként üzemeltetett egységbe a gyártási folyamat utolsó fázisait is áthelyezik.
Mégsem kap Boeing 777-eseket az idén Irán
Még nem tudni, hogy az USA újból szigorítja-e a szankciókat, ezért a Boeing elhalasztotta az idei évre előirányzott három 777-es átadását az Iran Air számára, ezeknek más vevőket keres.
Tovább növeli a Boeing a 767-esek gyártási ütemét
A jelenlegihez képest húsz százalékkal több, évente harminchat példány készül a következő években a 767-es teherszállító változatából, hiszen még több tucatnyira van megrendelés.
Csökkenti az Airbus az A330-as gyártási rátáját
Csökkenti az Airbus az A330-as gyártási rátáját, mivel az elmúlt időszakban több vevő is elpártolt az egyébként sem túl nagy sikerrel értékesített neo változatoktól.
A hajtóműgondok már az Airbus pénzügyi eredményét is lerontották
A Pratt and Whitney hajtóműgondja már az Airbus pénzügyi eredményeit is befolyásolják, az első negyedévben kétszámjegyű csökkenés mutatkozott egyes tételekben.
Irán negyven Superjetet vásárol
Egyből két vevőt is talált a típusra az UAC a közel-keleti országban.