Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Hatvanegy éve szállt fel először az An-12 elődtípusa

Hatvanegy éve repült először az Antonov An-10, a máig sikeres An-12 alapjául szolgáló típus első példánya.

Hamarosan elindulhat az Il-114-300 sorozatgyártása

Hamarosan megkezdődhet az Ilyushin Il-114-300 sorozatgyártása, amennyiben lesz rá vevő.

Boeing: a következő évtizedben már lesznek önvezető légitaxik

A Boeing vezérigazgatója szerint a következő évtizedben már biztosan utazhatunk vezető nélküli légitaxikon, a fejlődés ugyanis gyorsabb, mint azt bárki gondolná.

Elbocsátásokat tervez és készül a Brexitre az Airbus

Az A380-asok gyártásának csökkentése és az A400M katonai szállítógép problémái miatt elbocsátások és más munkakörbe helyezések is lehetnek az Airbusnál, amely a Brexit miatt pedig a részegységek beraktározására készül.

United: Jobb lesz a 737 MAX 10 mint a MAX 9

Négyszer több 737 MAX 10-esre van már megrendelés, mint MAX 9-re, ennek oka az, amit a United is kijelentett: egy ülésre vetítve gazdaságosabb a nagyobbik változat.

Negyvenkilenc éve repült először a Concorde

Negyvenkilenc éve szállt fel először az ikonikus szuperszonikus utasszállító, a francia-brit összefogással készült Concorde.

Embraer E190-E2 – megvan a légialkalmassági tanúsítvány

Megkapta a kereskedelmi forgalomba állításhoz szükséges hatósági engedélyt a brazil gyártású Embraer E190-E2 típus.

Kigördült az első A350-900 ULR, mely Szingapúrból akár New Yorkig repülhet

Több mint 20 órás járatok teljesítésére is képes lesz az A350-900 ULR, melynek hatótávja csaknem 18 000 kilométer. Az eddig titokban tartott nagyobb wingletek is erre az ultra hosszú hatótávú változatra kerülnek fel. Az első üzemeltető a Singapore Airlines.

Átadta a nyolcezredik legyártott keskenytörzsű gépét az Airbus

Az európai repülőgépgyártó átadta a nyolcezredik keskenytörzsű repülőgépét, amely azonban a közelmúltban felmerült hajtómű-problémában érintett.

Rolls-Royce: Nem lesz gond az A350-esek hajtóműveivel

A Boeing 787-esek Trent 1000-eseinél tapasztalt problémák nem jelennek meg az Airbus A350-esek Trent XWB-hajtóművein a Rolls-Royce szerint, sőt, kimagasló a megbízhatóságuk.

Érdeklődik a szuperszonikus Boom iránt a Qatar Airways

Amennyiben tisztázódik a még csak tervezőasztalon létező gép hajtóművének kérdése, a Qatar Airways megvizsgálja a szuperszonikus gép forgalomba állításának lehetőségét.

Átmeneti megoldás a neók új hajtóműproblémájára

A Pratt&Whitney egy időszaki megoldást talált a legújabb hajtóműgondra, az új tömítések gyári bevezetése pedig március elejétől várható.

Az orosz hajtóműves MSz-21 változat is forgalomba állhat 2021-re

Az első orosz hajtóművekkel felszerelt prototípus jövőre kezdheti meg két éves tesztprogramját, eddigre a nyugati hajtóművekkel felszerelt változat már forgalomba állhat.

Befejezte repülési tesztjeit az Embraer E190-E2

Két héten belül megkaphatja a kereskedelmi forgalomba álláshoz szükséges légialkalmassági engedélyét az Embaer E190-E2.

Itt a magyarázat: ezért vesztett a Boeing a Bombardier ellen

Tényleg az ülőhelyszám-háború döntötte el a Boeing-Bombardier vitát a C Series-ről, de az illetékes bizottság szerint a Boeing az értékesítési árakat illetően is gyenge érvekkel állt elő.

Csökkentette veszteségeit a Bombardier 2017-ben

Csökkentette veszteségeit a kanadai Bombardier 2017-ben, de a C Series program nagyon sok pénzt vitt el, viszont a magángépes üzletág pozitív évet zárt.

2020-ra minden tizedik órában átadna egy új repülőgépet a Boeing

2018-ban a tervek szerint 810-815 darab repülőgépet ad át a Boeing, ezzel már egy lépéssel közelebb kerül az ambiciózus 2020-as célszámhoz az amerikai gyártó.

Tűrhető veszteség az A380-ason, kérdéses az A319neo sorsa

Még évente hat darab A380-as legyártásánál is elviselhető a veszteség az Airbus vezére szerint, a program iparilag életképes így is. Tom Enders úgy látja, lehet még esélye az A319neo-nak is, a házon belülre kerülő C Series ellenére, az A350-es gyártás 2019-ben fordul nyereségbe.

Boeing 737 MAX 9 – megvan az FAA-engedély!

A MAX 9 indító légitársasága a Lion Air Group lesz, mely várhatóan márciusban veszi át az első példányt.

Az újabb hibák ellenére duplázná idén a GTF-hajtóművek gyártását a Pratt

Áprilisban indulhat újra az A320neo család Pratt & Whitney GTF hajtóműveinek átadása,ha a hatóságok jóváhagyják a Pratt és az Airbus által kidolgozott új eljárást. Ennek ellenére a gyártó ragaszkodik idei célszámaihoz.

Szép pénzt termelt az Airbus 2017-ben

Kiváló pénzügyi eredménnyel zárta az Airbus a tavalyi évet, a nyilvánosságra hozott pénzügyi jelentés szerint a profit 189 százalékkal haladta meg a 2016-os szintet úgy, hogy bevételük nem nőtt.

Teljesítette első transzatlanti próbaútját az A321LR

Nyolc óra 44 perc alatt repülte át az Atlanti-óceánt a megnövelt hatótávolságú A321LR, a tervek szerint a TAP idén novemberben veheti át az első példányt.

Airbus vs Boeing – Nagyon visszavettek a gyártók januárban

Nagyon visszavettek a lendületből a nagy repülőgépgyártók januárban, a döglött hónapot az Airbus vitte rendelésben és a Boeing átadásban.

Húsz év alatt több, mint ezer MRJ-t adna el a Mitsubishi

Bár a programot többször is halasztották, a Mitsubishi húsz év alatt több mint ezer MRJ-t adna el, optimizmusukat az ázsiai forgalombővülés fűti.

A Pratt-hajtóműves A320neókat érintő komoly hibára figyelmeztet az EASA

Rendkívüli légialkalmassági direktívát adott ki az Európai Repülés Biztonsági Ügynökség (EASA) a Pratt & Whitney PW1100G-JM hajtóművekkel felszerelt Airbus A320neo repülőgépcsaláddal kapcsolatban.
Hirdetés
Translate »