Az adatok szerint arányaiban leginkább a nagy befogadóképességű típusokat tárolják le a légitársaságok. Airbus A380-asok és Boeing 747-esek tucatjával kerülnek temetőbe vagy szerencsésebb esetben valamelyik repülőtér állóhelyére.

A Flightglobal szemléje szerint, a Cirium adatai alapján az A380-asok mindössze 2, a Boeing 747-esek 9,5 százaléka repül most, a többit már letárolták, a fennmaradó példányok sora bizonytalan. Jelenleg négy A380-as és 17 Jumbo Jet teljesít szolgálatot. Ezen felül az Airbus A340-esek 15 százaléka és a 777-esek 33 százaléka volt még használatban.

Fotó: Be Lufthansa

Április 15-én közel 7600 repülőgép volt még aktív, a letárolt gépek száma meghaladta a 14 ezret.

Nem meglepő módon a legnagyobb népszerűségnek a légitársaságok körében a legújabb fejlesztésű szélestörzsűek örvendenek, az Airbus A350-esek 36, a Boeing 787 Dreamlinerek 37 százaléka van még most is szolgálatban.

A keskenytörzsűek között ugyanez a trend figyelhető meg, a lassan kiöregedő Boeing 757-esből repül arányaiban a legkevesebb: 71 gépet használnak most, ez a típus összes példányának 18 százaléka. Az A320ceókat is viszonylag hamar elengedték a társaságok, kétharmaduk már letárolva várja sorsa jobbra fordulását, míg a neók 40 százaléka továbbra is a levegőben van.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Lufthansa

A legsikeresebb típus viszont a Boeing 737 NG, a teljes flotta 45 százaléka, közel 3 ezer példány most is teljesít járatokat. A320-asból a régi és új verziókat összeadva repül ennyi globálisan. A jelenség egyik oka az lehet, hogy a MAX-ok repülési tilalma miatt több légitársaság megtartotta, vagy akár ki is vette tárolásból a régebi Next Generation verziójú példányokat, és elérhető gépek hiányában ezeket repülték a járvány előtt is.