Legkorábban 2020-ban kaphatja meg az orosz gyártású SaM146-os típusú sugárhajtóművet a Be-200-as amfíbia.

Legkorábban két év múlva repülhet majd először az ukrán eredetű D-436-os sugárhajtómű helyett az orosz UEC által gyártott SaM146-ossal a Beriev Be-200-as amfíbia.

Erről az Egyesített Hajtóműgyártó Konzorcium igazgatója, Alexander Artyukhov beszélt nemrég a Hajtóműgyártók Nemzetközi Fórumán.

„A hajtómű ebben az esetben a szárny felett helyezkedik el, emiatt jelentős átalakításokra van szükség, amik időigényesek” – mondta el Artyukhov, írja a Russian Aviation.

Az ukrán D-436-os hajtóművet a Beriev kétéltűje mellett az Antonov An-148-ra szerelték fel az oroszok, azonban az elmúlt időszakban Ukrajna és Oroszország között kiéleződött ellentét miatt a két ország embargókat vezetett be egymás ellen.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ennek eredményeképpen az ukránok nem szállítanak több repülőgépalkatrészt az oroszországi gyártósoroknak és karbantartó üzemeknek, így sem a mintegy harminc százalékban a kelet-európai országból származó alkatrészekből álló An-148-ast, sem a Be-200-ast nem tudják tovább gyártani a jelenlegi formában.

2020-ig valószínűsíthetően nem készülhet több a kétéltű gépből, hacsak nem találnak hozzá ezen időpont előtt egy alkalmas hajtóművet. A típus hajtómű elrendezése azonban igen speciális, a két erőforrás a törzs tetején, a szárny-törzs csatlakozás mögött nem sokkal helyezkedik el, így a hagyományos kialakítású sugárhajtóművek nagy része nem szerelhető rá fel.

Forrás: Flickr – Aleksander Markin