Sokszor kérdezik olvasóink, hogy „mit csinál”, vagy „miért köröz” a Wizz Air gépe WZZ701 járatszámmal Sármellék/Pápa/Debrecen/Kassa/Kecskemét repülőterein, becsatolva egy radar-screenshotot egy folyamatosan iskolaköröket „gyártó” Wizz Air A320-asról.
Most leromboljuk a mítoszokat, mutatjuk, hogy „mit csinál” a repülőgép:
Videó: Baladincz Bendegúz – Sármellék
Amit látunk a videón az az úgynevezett landing training során végrehajtott egyik touch&go művelet.
Ilyenkor a légitársaság újonnan felvett pilótái, akik természetesen a szükséges elméleti és gyakorlati (szimulátoros) képzéseken már átestek, gyakorolják a megközelítést és a leszállást, valamint vizsgáznak, mielőtt normál, utasokkal teli járatra osztják be őket.
Az új elsőtisztek többsége ekkor vezet először igazi A320/A321-es repülőgépet.
Ha érdekel a repülés és a légiközlekedés kövesd az AIRportal.hu-t a Facebookon!
Másik kérdés az szokott lenni, hogy ezt miért nem Ferihegyen csinálják? Azért, mert Ferihegyen a sok iskolakör során alkalmazkodni kellene az érkező/induló forgalomhoz.
Egy alacsony forgalmú repülőtéren zavartalanul lehet a feladatra koncentrálni és a legrövidebb/ideális iskolakörökkel lehet végrehajtani a feladatot. Emellett biztosan olcsóbb is.