Kivonta a menetrend szerinti forgalomból Boeing 717-eseit az ausztrál légitársaság, a típus október 26-án repült utoljára Sydney és Canberra között.

A kétosztályos fedélzeti elrendezéssel 110 utas szállítására képes repülőgép szombaton a QF 1511-es járatszámmal között hajtotta végre búcsújáratát.

Forrás: Qantas

A légitársaság regionális leányvállalata, a Qantas Link 2001 óta használta főként belföldi útvonalain a DC-9-es utódtípusát, a kiöregedő gépeket Airbus A220-assal váltotta le, amelyből 29 példányt rendelt.

A repülőgépet november közepéig tartalékként még bevetheti a légitársaság, de utána végleg kivonják a flottából.

A típust az amerikai McDonnell Douglas fejlesztette ki a 90-es években MD-95-ös néven, a DC-9-es és MD-80-as család utódjaként. Az első példány 1998. szeptember 2-án teljesítette szűzrepülését.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A gyártó 1997-ben azonban összeolvadt a Boeinggel, utóbbi így örökölte meg a típust, és nevezte át végül Boeing 717-esre. Gyártása nyolc éven keresztül, 2006-ig zajlott, ezalatt mindössze 156 példány készült. Amint korábban megírtuk, az utolsó európai üzemeltető, a spanyol Volotea 2021-ben vált meg Boeing 717-eseitől.