Lízingajánlatokat vár a román állami Tarom 160-190 utas szállítására alkalmas repülőgép bérlésére, a légitársaság elsősorban új példányokat szeretne beszerezni.
A ch-aviation által megtekintett ajánlat szerint a Tarom úgynevezett dry-lease opcióban szeretne gépekhez jutni, vagyis csak gépet bérelne, karbantartást és személyzetet a légitársaság biztosít.
A románok legalább 160-190 személy szállítására alkalmas, 2500-4500 tengeri mérföld hatótávolságú és 79 tonna legnagyobb felszállósúlyú gépet szeretnének bérelni, legalábbis erre kértek be ajánlatot.
Ezeknek a feltételeknek a Boeing 737-esek felelnek meg, az Airbus A320-asa pont egy tonnával könnyebb, mint a kiírásban lévő alsó határérték.
Mindez nem is meglepő, hiszen a Tarom keskenytörzsű jet flottája többnyire Boeingekből áll.
A Tarom elsősorban új repülőgépek lízingelését preferálja, de legfeljebb 6 évesnél idősebb géppel is el lehet indulni a pályázaton.
A nyertestől a légitársaság 10 éven keresztül bérli a gépet, de a Tarom kikötötte, hogy biztosítani kell a lízingperiódus lejárta után a gép megvételének lehetőségét, sőt vállalni kell, hogy visszavásárlási opciót nyújt be a Tarom rövidtávú flottájára, amely jelenleg Airbus A318-asból, Boeing 737-300-asból, 700-asból és 800-asból áll. Ezek többségét a Tarom saját maga birtokolja.
A légitársaság szeptember 15-ig várja az ajánlatokat.
Mint arról korábban beszámoltunk, a Tarom kilenc darab ATR72-600-as bérléséről állapodott meg a Nordic Aviation Capital lízingcégtől, az első példány 2019 októberében érkezhet a flottába. A cég útvonalhálózatán hét ATR 42-500-as és két ATR 72-500-as repül, ezeket a légitársaság fokozatosan kivonja és eladja az ATR 72-600-asok megérkezésével.