A Lufthansa szerint a folyamatosan magas igények miatt úgy is van értelme a napi ötödik, Budapest és Frankfurt közötti járatnak, hogy jövőre jelentősen javulnak a kapcsolatok Budapest és az Egyesült Államok között. Mi több, a cég úgy gondolja, a legjobb időben bővítik a kapacitásokat.
Peter Pullem, a Lufthansa regionális kereskedelmi vezetője az AIRportal.hu-nak a múlt pénteki, Airbus A350-essel teljesített járat fedélzetén nyilatkozva azt mondta, a magyar piacról hatalmas igény mutatkozik a Lufthansa járatai iránt és ezt nem befolyásolja, hogy a budapesti repülőtérnek egyébként milyen új kapcsolatai vannak.
Hozzátette: az igény nem csak az európán belüli, de a tengeren túli járatokra is érvényes, ezt az igényt pedig a lehető legszélesebb spektrumban megpróbálják kiszolgálni. „Nem félünk a versenytől, jó csatlakozásokat, jó hálózatot biztosítunk többféle márkával és kabintermékkel” – fogalmazott Peter Pullem hozzátéve, hogy a legjobb időben indítják be az ötödik járatot Budapest és Frankfurt között.
A Pratt & Whitney áttételes hajtóműveivel kapcsolatos, máig fennálló műszaki problémákkal kapcsolatban a Lufthansa folyamatosan egyeztet a gyártókkal, de a kezdeti időszakhoz képest sokat javult az indítási idő, az A320-asok rendelkezése állása pedig stabil.
Pullem megjegyezte, hogy az A350-essel kapcsolatban rendkívül pozitívak az utasok visszajelzései, elsősorban a tágas kabint, a magasabb légnyomás miatt a kellemesebb közérzetet és a jó kabinberendezést dicsérik.
Peter Pullem az airberlin megvételével kapcsolatos kérdéseinkre nem válaszolt, mondván a cég nyilatkozati moratóriumot vezetett be ebben a témában.
Mint ismeretes, a LOT és az American Airlines a nyáron bejelentette, hogy közvetlen járatokat indítanak Budapestről az Egyesült Államokba. A lengyel nemzeti légitársaság New Yorkba és Chicagóba, az American pedig Philadelphiába indít járatot. Később a Lufthansa bejelentette, hogy decembertől egy napi ötödik járatot is indít Budapestről Frankfurtba, így biztosítva jobb csatlakozást a tengerentúli járatokra.