Philadelphiából indít napi járatot Budapestre a jövő nyári menetrendi szezonban május 4-től az American Airlines – jelentette be a Budapest Airport és a dallasi székhelyű légitársaság.

A járatok bár szezonálisak lesznek, de minden nap közlekednek majd a két város között. Az American Airlines a korábban már megszokott, lassan kiöregedő és kevésbé versenyképes Boeing 767-300-asokat küldi majd a budapesti útvonalra.

Az első járat 2018. május 5-én délelőtt érkezik Budapestre.

A gépek minden nap 18.25-kor szállnak fel Philadelphiából és másnap 9.35-kor landolnak Budapesten. A magyar fővárost 11.35-kor hagyja el a Boeing 767-es, hogy még aznap 16.00-kor megérkezzen Philadelphiába.

Jegyek augusztus 19-étől foglalhatóak.

Az American Airlines Boeing 767-300 Budapesten a 2011. április 6-i ünnepélyes New York JFK járat megnyitóján. (Fotó: AIRportal.hu)

A felújított fedélzetű gépek háromosztályos elrendezésben 209 utas szállítására képesek, business osztályon 28, premium economy-n 21, turistán 160 ülőhely válik elérhetővé.

A korábbi elrendezésű fedélzettel rendelkező 767-esek 218 utas (30 business, 28 premium economy, 160 turista) szállítására képesek háromosztályos elrendezésben.

Az üzleti utasoknak Samsung tableten lesz elérhető a fedélzeti szórakoztató rendszer, és teljesen síkba dönthető ülések vannak a felújított a kabinban, a többi osztályon viszont csak fej feletti kijelző lesz. A székköz a prémium turistán 35-36 hüvelyk, a turistán 31 hüvelyk lesz, áramforrás a business és premium economy üléseknél elérhető.

A teljes szezont figyelembe véve az American Airlines 80 ezer széket dob piacra.

Első hallásra meglepő lehet a philadelphiai járat megnyitása. Az American Airlines számára azért érthető a lépés, mert New York és Chicago kiesésével Philadelphia maradt a fő gyűjtő-elosztó repülőtér a hálózatukban, ahonnan átszállással az egész AA-útvonalhálózat, így szinte az összes fontos amerikai város elérhető.

Ezzel az útvonallal szezonálisan egyből három amerikai város is elérhetővé válik Budapestről: New Yorkba és Chicagóba egész évben jár május 3-ától Dreamlinereivel a LOT, Philadelphia pedig az American 767-eseivel lesz elérhető márciustól októberig.

Az American Airlines hét év után tér vissza Budapestre, és ezzel a magyar piacra. Legutóbb a 2011-es év nyári menetrendi időszakának végén, októberben közlekedtek a magyar fővárosba New York-JFK-ről szintén Boeing 767-300-asokkal. A járatot a 2012-es menetrendben már nem újították fel, mert a ráhordást biztosító, oneworld légiszövetségi partner, a Malév 2012 februárjában csődbe ment.

A Philadelphia Nemzetközi Repülőtér Pennsylvania állam legforgalmasabb repülőtere, 31 milliót meghaladó éves utasszámmal. A repülőteret bázisként használja az American Airlines mellett a diszkont Frontier is. Az Egyesült Államokon kívül Kanada, a Karib-térség és Dél-Amerika is elérhető a légikikötőből. A New York-ba utazók számára is alternatívát jelenthet, mivel a két város között mintegy száz mérföld a távolság, ami autóval másfél óra, ACELA Express vonatokkal 1 óra alatt megtehető.

Az American Boeing 767-300-as, wingletekkel felszerelt repülőgépe a légitársaság új festésében. (Fotó: AIRportal.hu)
  • Kolta Peti

    Azta… erre nem számítottam! Triplahetest is bevethetnének, de így is jó hír. Denagy!!!

  • Zsitvai Zsolt

    20 éves gépekkel…. 🙁

    • cintula82

      Anno 2001 környékén 767 es Malévval mentem JFK-ra. Sose felejtem el.

    • poczok

      Ez miért okoz problémát?

      • Zsitvai Zsolt

        Problémát valószínüleg nem okoz. De majd össze lehet hasonlítani az utazás komfortfokozatát a LOT Dreamlinerével.

      • poczok

        Valószínű, olcsóbb árakkal is fog menni, pláne AA-átszállással. Nem kell félteni őket.
        Eddig az volt a baj, hogy nincs közvetlen kapcsolat Budapest és az USA között. Most van három városba is, kettőbe a világ egyik legkorszerűbb géptípusával. Ne legyünk már telhetetlenek.

      • Egy retrofit 767 nem lesz sokkal gyengébb, mint egy 787. Én meg pl kerülöm is a 787-et, mert nem lát ki a gps 🙂

  • György Németh

    Közel van onnan NYC, úgyhogy akár jó alternatívája lehetne a LOT-nak.

    Kérdés mennyi lesz egy jegy?