Több új útvonallal, alacsony árakkal növelné dominanciáját és versenyezne a Wizz Airrel a magyar, a román és a bolgár piacon az ír fapados, amely arra számít, hogy a következő évtizedben legalább 50 százalékkal nő az utasok száma Közép- és Kelet-Európában.
A Ryanair a közeljövőben tervezett bővülésének fontos terepeként tekint a kelet-közép-európai régióra, ahol domináns szerepet kíván elérni a légitársaság – mondta Alicja Wojcik-Golebiowska, a fapados légitársaság e térségért felelős igazgatója a Reutersnek adott interjújában.
A vállalat prognózisa szerint a következő évtizedben legalább 50 százalékkal nő az utasok száma a ma még kevésbé fejlett piacnak tekinthető Közép- és Kelet-Európában.
A vezető elmondása szerint a cég megduplázza a régióban tervezett növekedése érdekében tett erőfeszítéseit, hogy utolérje a legfejlettebb piacait, például Spanyolországot, Olaszországot vagy Lengyelországot, amelyre már régóta az egyik legfontosabbként tekint.
Magyarországon, Romániában és Bulgáriában is domináns pozícióra törekszik a légitársaság – emelte ki, hozzátéve, hogy a közelmúltban 150+150 új generációs Boeing 737-esre megrendelést adó cég a légiforgalom járvány utáni fellendülésével új útvonalakra lát igényt.
Arra a kérdésre, hogy az ír fapados hogyan tervezi felvenni a versenyt a régióban erős Wizz Airrel, Wojcik-Golebiowska azt mondta:
a legjobb viteldíjakkal, több útvonallal, valamint azzal, hogy gondoskodnak arról, hogy ne legyenek késések és járattörlések.