Malajzia kész újraindítani az MH370-es járatot teljesítő Boeing 777-es keresését, ha a jelentkező cégek megvalósítható és eredményre vezető tervet mutatnak be.
A Reuters hírügynökség jelentése szerint Anthony Loke maláj miniszter Kuala Lumpurban, a gép eltűnésének ötödik évfordulója felé közeledve azt mondta, ha újra előáll olyan cég, amely hihető tervet dolgoz ki, akkor készek támogatni, de fizetni csak akkor fognak, ha célt ér a kutatócsoport.
Legutóbb ugyanezen feltételekkel szerződöttt le az ország az Ocean Infinity nevű céggel 70 millió dollár értékben, de a keresést pár hónap múlva leállították, nyomokat nem találtak.
A hírek szerint az Ocean Infinity újabb próbálkozásba is beszállna, mondván, egy év alatt sokat fejlődött a kutatási technológia, de ajánlatot még nem tettek.
Ezzel kapcsolatban Anthony Loke azt mondta, ha meggyőzik a kormányt arról, hogy a technológia eleget fejlődött, akkor támogatni fogják az újabb kutatást.
A Malaysia Airlines 370-es járata 2014. március 8-án tűnt el a radarernyőkről Kuala Lumpurból Pekingbe tartva, fedélzetén 239 emberrel. A Boeing 777-200-as 40 perccel a felszállást követően eltért a tervezett útvonaltól és déli irányba fordult, majd eltűnt a radarokról. A repülőgép személyzete nem adott le semmilyen vészjelzést.
A gépet azóta sem találták meg, ezzel a légiközlekedés legnagyobb megoldatlan ügyévé vált az eset. A felkutatásra két akció is indult, az első két éven át tartott és 140 millió dollárt emésztett fel, a második keresés mindössze három hónapig, az Ocean Infinity próbálkozott 2018-ban, de sikertelenül.
Eddig a gép mintegy 30 feltételezett alkatrésze került elő, ezeket az Indiai-óceán különböző pontjain mosta partra a víz, ezek közül igazolhatóan csak három tartozik az eltűnt Boeing 777-eshez.
Az Ausztrál Közlekedésbiztonsági Testület (ATSB) 2017 októberében hozta nyilvánosságra végleges jelentését az MH370-es járattal kapcsolatban, amelyben az állt: teljes bizonyossággal akkor lehet megmondani, hogy mi történt, ha előkerülnek a roncsok, illetve az adatrögzítők.