Új máltai leányvállalatot hoz létre az ír Ryanair. A low-cost légitársaság mind a 61, jelenleg Máltáról üzemelő útvonalát az új cégbe szervezi át és több új járatot is indít.
Frissítés 2019.06.11.: A megállapodást hétfőn hivatalosan is bejelentették.
A máltai kormánnyal folytatott tárgyalásokon a low-cost légitársaság a Times of Malta információi szerint azt vállalata, hogy megduplázza a Máltán állomásozó flottáját, így tízre emelkedne az ottani gépek száma. A repülőgépek máltai lajstromjelet kapnak és a közeljövőben még tovább nőne a flotta.
A diszkont légitársaság repülőgép-karbantartó bázist is létrehoz Máltán.
Az új légitársaság neve a lap információi szerint Malta Air lesz és mintegy 350 főt alkalmaz majd a következő három évben. A repülőgépek 2020 nyarára kerülnek az új cég arculatába.
Az erről szóló szerződést több hónapja tartó tárgyalásokat követően hamarosan aláírhatja a Ryanair a máltai kormánnyal. A kormány sajtóinformációk szerint aranyrészvénnyel rendelkezik majd az új cégben, így vétójoga lesz például akkor, ha a Ryanair később eladná a céget.
A Ryanair francia, olasz és német bázisain szolgáló repülőgépek és személyzetek az önálló légi üzemeltetői engedély alatt működő máltai légitársasághoz kerülnek át, így a személyi jövedelemadójukat nem Írországban, hanem a bázisuknak megfelelő országban fizetik majd.
A lap egy meg nem nevezett kormányzati forrásra hivatkozva azt írta, hogy a kormány célja az volt, hogy magához kösse a szigetországban jelentős piacrészesedéssel rendelkező légitársaságot, mivel az ország bizonyos mértékig függ a Ryanairtől.
A Malta Air árazási modellje és a repülőjegyek árszintje a Ryanairéhez hasonlóan versenyképes lesz.
A máltai kormány célja már hosszú ideje, hogy a szigetországot átszálló központként is pozicionálja amellett, hogy az már most is egy népszerű turista célpont. Cél, hogy az ország fő reptere Luqa forgalma is növekedjen, valamint a nemzeti légitársaság, az Air Malta erősítse piaci jelenlétét a középhosszú távú útvonalak szegmensében.
Egyes információk szerint azonban az sem kizárt, hogy a lépéssel az Air Malta megszűnését készítik elő, bár ezt a kormányzati források hevesen cáfolják, mondván, hogy az új légitársaság nem lesz versenytársa az Air Maltanak.
Mint ismert a Ryanair holding az ír Ryanair (DAC) és a brit Ryanair UK mellett Lengyelországban (Ryanair Sun, hamarosan Buzz) és Ausztriában (Lauda) is üzemeltet az adott ország, vagy régió piacán versenyző légitársaságokat külön márkanév alatt.