Az előző évét rekordveszteséggel zárta a Ryanair, de idén már nullszaldós lehet, és jövőre olyan nagy arányú forgalomnövekedési mutatókat vár a mostani jelek alapján, mint ami a járvány előtt volt.
Közzétette a március 31-én zárult pénzügyi évének eredményeit a Ryanair, az ír fapados ebben tájékoztatott a közeljövőre vonatkozó várakozásairól is.
A jelentés szerint az idei évvel kapcsolatban nagyon sok a bizonytalanság, ezért nem lehet megbízható előrejelzést adni sem a forgalomról, sem a pénzügyi eredményről. Pozitívum azonban, hogy április eleje óta jelentősen megugrott a foglalások száma, az idei utasforgalom várhatóan 80 millió körül alakulhat.
Óvatos becslésekbe bocsátkozva az ír fapados azt is közölte, hogy az oltási programok előrehaladtával, valamint a fokozatos határnyitásokkal ez az év akár nullszaldós is lehet pénzügyileg.
A járvány utáni időkkel kapcsolatban azt írta, a Boeing 737 MAX 8-200-asok (amelyeket a társaság konzekvensen csak „B737 Gamechanger” névvel illet – a szerk.) érkezésével jelentősen csökken a flotta üzemeltetési költsége, a felszabaduló forrásokat pedig arra tudják használni, hogy alacsonyan tartsák a jegyárakat.
Mivel a repülés iránt továbbra is nagy az érdeklődés, az év második felében már jelentős forgalombővülésre lehet számítani, amelynek mértéke jövőre már a járvány előtti szinten lehet, vagyis két számjegyű lehet felkínált kapacitás növekedése.
A Ryanair a 2021-es pénzügyi évet 1,6 milliárd euró bevétellel (81 százalékkal kevesebb az előzőnél) és 815 millió eurós veszteséggel zárta, a megelőző évi 1 milliárdos nyereség után. A légitársaság utasforgalma 81 százalékkal 27,5 millióra csökkent, a járatok átlagos kihasználtsága 71 százalék volt az egy évvel korábbi 95 százalékhoz képest.