Jól ment a szekér az Air Italy-nak az első nyári szezonban, a cég közlése szerint járataik átlagosan 90 százalékos töltöttséggel üzemeltek.

A Qatar Airways által támogatott Air Italy a honlapján publikált közleményben azt írta, augusztus végéig több mint félmillió utast szállítottak, többségük a szardíniai útvonalon repült, mivel Olbiáról 11 repülőteret szolgálnak ki naponta.

Emellett viszont jól mentek az első hosszútávú járatok is. Az Air Italy júliusban kezdett repülni Milánó-Malpensa és Miami, illetve New York-JFK között, a járatok töltöttsége meghaladta a 90 százalékot.

A társaság azonban nem áll meg, múlt vasárnap indították el Bangkokba a járatokat, október végétől pedig Delhi és Mumbai is elérhetővé válik a járathálózatukban, emellett növelik a heti járatszámot Miami és New York felé is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A téli menetrendi időszakban az Air Italy sűríti járatait Afrikába is, Accrába, Lagosba, Kairóba és Dakarba is emelik a kapacitásokat.

Az Airways Magazine szerint az egyelőre partner nélküli (ha a Qatar Airways-t nem számoljuk) Air Italy interline megállapodást szeretne kötni a British Airways-zel és az Iberiával. Mivel a Qatar a két társaság anyavállalatában, az IAG-ben 20 százalékos részesedéssel bír, annyira nem is meglepő a döntés.

Az olbiai központú, a Meridianából átalakított, márciusban elindított légitársaság fő gyűjtő-elosztó központja Milánó és Olbia. Egyelőre hét darab Boeing 737 NG-vel, a Qatar közvetítésével átvett két Boeing 737 MAX 8-assal, két Boeing 767-300-assal és a Qatartól bérelt három Airbus A330-200-assal üzemelnek.

Hamarosan még két A330-as váltja le az öregedő 767-eseket, majd várhatóan jövőre kezdenek érkezni a Boeing 787-8-as Dreamlinerek, az A330-asok helyére.