A karibi térségbe irányuló hosszútávú járatait is lemondta az Air Berlin, szinte alig maradt hosszútávú járata a légitársaságnak a fizetésképtelenségi eljárás miatt. Sajtóértesülések szerint az áll emögött, hogy az egyik lízingcég visszakéri az Airbus A330-asokat.
Az éppen csődvédelemben és a német állam 150 millió eurós, ma már az unió által is jóváhagyott hitellel működő airberlin az elmúlt hetekben folyamatosan jelentette be, hogy megvágja hosszútávú járathálózatát. A társaság honlapján olvasható legfrissebb közlemény szerint már az üdülő központokba irányuló járatokat is visszamondták, sőt, a legtöbb, októberre tervezett járatbezárást is végrehajtják még ebben a hónapban.
A társaság tájékoztatása szerint szeptember 25-től beszüntetik a Düsseldorfból Curacaóba, Cancúnba, Havannába, Varaderóba, Punta Canába és Puerto Platára közlekedő járatát is. Egyúttal közölték azt is, hogy a korábban októberre tervezett Berlin és Abu Dzabi, Los Angeles, és San Francisco, valamint a Düsseldorf-Boston járatát is bezárják szeptember 25-től.
A bezárás hátterében a társaság szerint az éppen folyamatban lévő fizetésképtelenségi eljárás húzódik.
A cég az uniós jóváhagyással kapcsolatos hírek közlése mellett arról is tájékoztatott a múlt héten, hogy minden Berlinből induló hosszútávú járatot beszüntetnek, szeptember 25-től az airberlin leállítja a berlini bázisról megmaradt két hosszútávú járatot is, ezek Miamiba, illetve New Yorkba közlekedtek. Akkor még a Karib-térségbe irányuló járatokat nem érintette a változás.
Az airberlin 17 darab Airbus A330-200-asból álló, átlagosan 13 éves flottát üzemeltet, ezek közül tízet az AerCaptól bérelnek.
Azonnal visszakéri a lízingcég az A330-asokat?
Az aerotelegraph.com szerint a Süddeutsche Zeitung című lap úgy értesült, az AerCap lízingcég visszakéri az Air Berlintől a tíz darab, tőlük bérelt A330-ast, és ez állhat a hosszú távú járatok ritkítása mögött. Sem a lízingcég, sem a légitársaság nem erősítette meg ezt az információt, utóbbi csak annyit közölt, hogy „a folyamatban lévő csődeljárás miatt szükségessé vált a szélestörzsű flotta csökkentése”, ez a járatok megszünetétésének oka. Az értesülés szerint az AerCap attól fél, hogy nem jut a pénzéhez az Air Berlin esetleges leállása esetén. A GECAS és az Avolon a két másik lízingcég, amely a légitársaság flottájának többi tagját birtokolja, felőlük nem érkezett hasonló információ, előbbi annyit közölt, folyamatosan együttműködnek az Air Berlinnel a helyzet kezeléséért. (ZSRZ)
Az airberlin augusztus 15-én kért csődvédelmet, miután fizetésképtelenné vált az Etihad anyagi támogatásának megvonása után. A cég vagyontárgyaira többen is bejelentkeztek, a Lufthansa, az easyjet és a Condor is érdeklődik, a Ryanair viszont visszalépett, mondván az egész játszma arra megy ki, hogy a Lufthansa kezére játsszák a légitársaságot.