Először emelkedett a levegőbe a Boeing 777-300ERSF típusváltozat, amelyet az Israel Aerospace Industries (IAI) alakított át utasszállítóból.

A Big Twin névre keresztelt kéthajtóműves szélestörzsű repülőgép programját az izraeli légiipari vállalat a GE Capital Aviation Services (GECAS) lízingcéggel indította el, utóbbit később felvásárolta az Aercap. A korábbi információk szerint a típus első üzemeltetője az amerikai Kalitta Air lesz.

Az Israel Aerospace Industries (IAI) 2020 nyarán kezdte meg az első Boeing 777-300ER utasszállítóból áruszállítóvá alakítását. A GE90-es hajtóművekkel felszerelt és 777-300ERSF típusjelet kapott változat egy tonna árura vetítve akár 21 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszthat, mint négyhajtóműves elődei.

A típus fő fedélzetén 47 standard méretű palettapozíció található, ami a gyári 777F (amely a rövidebb törzsű 777-200LR-en alapul) kapacitásánál tízzel, a 747-400F-énél pedig nyolccal több.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az átalakítás során az izraeli cég szakemberei lefedték az ablakok helyét, deaktiválták a meglévő utasajtók és vészkijáratok nagy részét, valamint egy nagyméretű tehertérajtót szereltek a törzsre. Megerősítették a teherviselő elemeket, a padlózatot, továbbá a vevő igényei szerint többféle rakománykezelő-rendszert is kínálnak.

A változat fontos jellemzője, hogy a fő fedélzeten a hőmérséklet szabályozható, így a Boeing 777-300ERSF alkalmas lesz a hőérzékeny és romlandó áruk, gyógyszerek vagy állatok szállítására is, és a most 747-essel kiszolgált járatok 95 százalékát is képes majd ellátni.

Forrás: AerCap

A 777-300ERSF előnye, hogy kiszolgálási, üzemeltetési és karbantartási szempontból jelentős mértékben megegyezik a 777-200F példányokkal, így az üzemeltetők a költségek minimális emelkedése mellett növelhetik kapacitásaikat a bevetésével.

A kiegészítő típustanúsítvány (STC) megszerzését követően egy példány átalakítása 4-5 hónapos folyamat lesz majd az IAI tervei szerint. A típus iránt számos légitársaság is érdeklődik, ezért az izraeli vállalat a világ több pontján – például Dél-Koreában és Abu-Dzabiban – tervezi az átalakításokat végző, vegyesvállalati formában működő üzemek létrehozását.