Tizenegy cargo-géppé átalakított Boeing 777-300ERSF beszerzéséről állapodott meg az Israel Aerospace Industries-zel a kínai Hongyuan Group, az Air Belgium és a Nancsang központú Jiangxi Cargo Airlines üzemelteti majd őket.

A kínai logisztikai cég közlése szerint a tizenegy megrendelt Boeing 777-300ERSF repülőgép közül az elsőt várhatóan 2024 harmadik negyedévében adja át az áruszállítóvá alakítást végző izraeli vállalat.

A most megkötött szerződés szerint a Hongyuan Group a 11 megrendelt példány mellett további kilenc gépre opciót szerzett.

Az áruszállítókat az Air Belgium és a Nancsang központú Jiangxi Cargo Airlines üzemelteti majd, de arról nem közöltek részleteket, hogy melyik céghez hány példány kerül.

Mint arról korábban beszámoltunk, a Hongyuan Group logisztikai óriáscég az idén 49 százalékos részesedést szerzett az Air Belgiumban, amely két Boeing 747-8F és egy Airbus A330-200P2F áruszállítót is üzemeltet a kínai holding számára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A csoportnak szintén 44 százalékos tulajdonrésze van a Jiangxi Cargo Airlinesban, amely még egyelőre még nem kezdte meg az üzemelését.

Forrás: IAI

Amint korábban megírtuk, az Israel Aerospace Industries (IAI) 2020 nyarán kezdte meg az első Boeing 777-300ER utasszállítóból áruszállítóvá alakítását, az izraeli repülőgépipari vállalat még az idei évben megkaphatja a Boeing 777-300ERSF típusjelű teherszállítók forgalomba helyezéséhez szükséges kiegészítő típusalkalmassági bizonyítványt.

A GE90-es hajtóművekkel felszerelt 777-300ERSF egy tonna árura vetítve akár 21 százalékkal kevesebb üzemanyagot is fogyaszthat, mint négyhajtóműves elődei.

A típus fedélzetén 47 standard méretű palettapozíció található, ami a gyári 777F (amely a rövidebb törzsű 777-200LR-en alapul) kapacitásánál tízzel, a 747-400F-énél pedig nyolccal több.

Ezekkel az adottságokkal várhatóan a most 747-essel kiszolgált járatok 95 százaléka teljesíthető lesz a 777-300ERSF üzemeltetésével.

Forrás: IAI

Az átalakítás során az izraeli cég szakemberei lefedik az ablakok helyét, deaktiválják a meglévő utasajtók és vészkijáratok nagy részét, valamint egy nagyméretű tehertérajtót szerelnek a törzsre. Megerősítik a teherviselő elemeket, a padlózatot, továbbá a vevő igényei szerint többféle rakománykezelő-rendszer is beépíthető lesz.

A típusváltozat fontos jellemzője, hogy a fő fedélzeten a hőmérséklet szabályozható lesz, így a Boeing 777-300ERSF alkalmas lesz a hőérzékeny és romlandó áruk, gyógyszerek, vagy állatok szállítására is. A korábbi hírek szerint a típus első üzemeltetője az amerikai Kalitta Air lesz.