Az pénzügyi gondokkal küzdő orosz VDA-csoport átszervezése elérte a Cargo Logic Airt is. A romló piaci környezet miatt két Boeing 747-est kivon flottájából 2020-ban a cég, ezzel a Volga-Dnepr brit bázisú áruszállító leányvállalata megfelezi flottáját és áttér a kapacitásai wet-lease alapú értékesítésére.
A cég jelenleg egy saját tulajdonú Boeing 747-8F, és három lízingelt, régebbi változatú -400F-et üzemeltet, amelyek közül a legújabbat 2018 júniusában vette bérbe.
Arról még nem született döntés, mely lízingelt példányoknak kell távoznia a flottából – írta meg a Cargo Facts.
Mivel a légi áruszállítás éves csúcsidőszaka éppen a téli ünnepi időszakhoz kapcsolódik, emiatt pillanatnyilag a teljes flotta le van kötve, a két 747-es csak 2020 elején kerül vissza a lízingbeadóhoz. Ezzel párhuzamosan – korábbi hírek szerint – a cég jelentős elbocsátásokat is tervez.
Ezután a cég áttér a kapacitásai wet-lease alapon történő értékesítésére, azaz a gépeik biztosítással, karbantartással és személyzettel együtt történő bérbeadására.
A géppark részleges leépítése és az átalakítás része az anyavállalat Volga-Dnepr hasonló, de nagyobb volumenű programjának, amit a teherszállítási ágazat telítettsége, és a csökkenő piaci kereslet miatt indítottak meg. Az orosz vállalatrész két An-124-esének leállítása mellett számos dolgozóját is elküldi – erről korábban itt írtunk részletesen.
Az orosz anyacég és a brit leányvállalat reményei szerint a piaci trendek hamarosan pozitív fordulatot vesznek és erre gyorsan képesek lesznek reagálni a kapacitások újraépítésével.
A cégek rövid időn belül forgalomba állíthatnak a 747-esnél kisebb, de ugyanúgy hosszútávú áruszállításra tervezett Boeing 777F típusú kéthajtóműves gépeket.
A típusból 29 példányra 2018-as Farnborough Air Show-n szándéknyilatkozatot írt alá a Cargo Logic. Ebből mostanáig kilenc példányra szóló megrendelést véglegesített a vállalat, de ebből júniusban visszlízing ügylet keretében hármat el is adott a VDA a DAE Capital-nak, amelytől majd visszabérli ezeket a gépeket. Nem kizárt, hogy néhány darab a brit légi üzemeltetői engedély (Air Operator Certificate – AOC) alatt üzemelő flottába is jut majd, ahogy ezt korábban tervezte a VDA-csoport.