Megdőlt a szubszonikus repülőgépek tavaly beállított rekordja, ezúttal a Virgin Atlantic egyik Boeing 787-ese produkált a Los Angeles-London útvonalon különlegesen nagy sebességet a földhöz viszonyítva.
A napokban új transzatlanti sebességrekord született a szubszonikus (hangsebesség alatti repülésre tervezett) gépek között. A tavalyi „trófeát”, amelyet a földhöz képest 1254 kilométer per órás értékkel a Norwegian egyik Boeing 787-ese „szerzett meg”, most szintén egy Dreamliner „hódította el”.
A Virgin Atlantic Los Angeles-London járatát teljesítő gép Pennsylvania állam térségében 1283 kilométer per órás sebességgel haladt a földhöz viszonyítva.
A több mint 400 kilométer per órás hátszélnek köszönhetően a járat az aero.de cikke szerint a menetrend szerinti időponthoz képest 48 perccel előbb érkezett meg a brit fővárosba.
Ahogy tavaly már megírtuk, ezen okból a 787-9-es minden szempontból az üzemeltetési határain belül üzemelt, hiszen a repülés szempontjából a környező levegőhöz viszonyított sebesség a fontos (indicated/true air speed, IAS/TAS).
Szintén emiatt nem lépte át a hangsebesség határát sem, bár számszerűleg annak értékénél többel haladt (de ugyebár csak a földhöz képest).
Az utasok egyébként az esetek nagy többségében semmit sem vesznek észre a különlegesen nagy hátszélből, legfeljebb az áramlások határán érezhető nagyobb turbulencia.
A téli időszakban gyakori az északi félteként, de főleg az Atlanti-óceán térségében a nyugatról kelet felé haladó, igen nagy sebességű légmozgás, az úgynevezett jetstream jelenléte. Egy meteorológiai ballon a New York-közeli Long Island térségében a most rekordot beállító járat napján több mint 370 kilométer per órás szélsebességet mért mintegy 10 ezer méteres magasságban.
A napokban az USA területén belül is jelentettek a repülőszemélyzetek extrém légmozgásokat. Egy Delta-járat Chicagóból New Yorkba a két órás repült idő helyett másfél óra alatt eljutott, de a légitársaság egyik Los Angeles és New York közötti útján is hasonló „rövidülésről” számoltak be.